Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2014 - 20:06 Der er 6 kommentarer

Åbning af iphone 5c

Jeg har fået en iPhone 5c af en kammerat, som han har fundet... Ja fundet.. Den er gendannet, men når man sætter sim kort i, siger den at man skal bruge koden til det apple id den første gang blev sat til. Kan man på nogen måde bryde den kode???
Avatar billede claes57 Ekspert
07. januar 2014 - 20:27 #1
Ja - du kontakter ejeren - evt afleverer den til politiet, og de finder ud af det (du ser næppe telefonen igen - det er jo ikke din). Hittegods skal afleveres til politiet.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
07. januar 2014 - 20:48 #2
Jowjow, prøv du bare at få liv i den - så kan I jo i bedste fald dele hæler-titlen.
Som Claes57 er inde på, så er der jo en, der mangler den; det bliver ikke din kammerats telefon i første omgang af at han har "fundet" den.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
07. januar 2014 - 20:54 #3
Ja uanset om det er en telefon, en bærbar eller en bil din kammerat har fundet, er det hittegods. Og det lyder som om du er i færd med "Ulovlig omgang med hittegods", hvilket vist stadig er strafbart, sidst jeg så efter.

Apple har iøvrigt indført den nævnte funktion med iOS 7, netop for at bremse tyveri og hæleri.

Nærmeste politistation tager imod den - eller prøv at ringe til den lokale station, for at høre om der er et nærmere sted den kan afleveres. På Amager ved jeg man har lavet aftale med postvæsenet, så man bare lægger den i postkassen uden kuvert - så sørger de for resten. Men på den måde får man jo ikke findeløn...
Avatar billede chalde Seniormester
07. januar 2014 - 21:03 #4
Og så lige for god ordens skyld så #1-3 understøttes: https://www.retsinformation.dk/Forms/r0710.aspx?id=126041
Avatar billede CoreFreddie Nybegynder
07. januar 2014 - 21:34 #5
Ring til ejeren, og spørg om han ikke lige vil oplyse sin apple-id kode, så du også lige kan bruge et par hundrede på apps, foruden at du har taget mobilen.

Men jeg kan da også lige, ved et uheld, komme til at finde en bil på en parkeringsplads. Det gør den jo heller ikke til min.

Kom nu ind i kampen...
Avatar billede repox Seniormester
08. januar 2014 - 08:01 #6
Eksperten.dk hjælper ikke med at løse problemer med hittegods/hælervarer.

Der er henvist til at telefonen afleveres til politiet.

Jeg låser tråden.

Spørgsmålet er låst og kan ikke besvares