Avatar billede hist Praktikant
03. januar 2014 - 11:56 Der er 14 kommentarer

auto overførsel til en type='text'

må sku nok sige jeg er løbet lidt tør for ider til det her så måske i kan hjælpe lidt :D

Jeg har den her arbejdssedl her hvor jeg gerne ville have at man kunne trykke på den lille grønne ikon i siden af vare beskrivelsen, så man kunne tilføje en vare fra dben så man slap for at selv skulle finde vare nummer og beskrivelse men ved ikke helt hvordan jeg skal få det overført til siden helt auto

her er arbejdssedlen
http://www.minibilsiden.dk/arbejdsseddel.php

har i nogen ider ellerforstå i ikke helt mit spørgsmål ?

har en i tabel i dben der hedder vare
Avatar billede Slater Ekspert
03. januar 2014 - 14:17 #1
Ikke helt forstået, hvad der skal ske når man trykker på den grønne knap. Skal der komme en liste frem med valgmuligheder? Eller er det sådan at man indtaster et varenummer, og så henter den beskrivelsen fra databasen?
Avatar billede hist Praktikant
03. januar 2014 - 14:35 #2
der skal komme en liste med de vare der er i dben, og så skal man kunne vælge en vare så skal den selv sætte det ind på sedlen med varenr. og beskrivelse
Avatar billede Slater Ekspert
03. januar 2014 - 15:33 #3
Okay, tak.

Første ting er jo så at lave den liste. Skal det være en popup i et nyt vindue, en popover på siden eller noget helt andet?
Det gør en stor forskel for, hvordan resten af funktionen kommer til at se ud.

Derefter kommer vi til at bruge noget Javascript til at flytte værdien fra listen og tilbage i indtastningsfelterne. Men én ting ad gangen. Har du styr på at lave den liste?
Avatar billede hist Praktikant
03. januar 2014 - 18:47 #4
den arbejdssedl er et popup i forvejen så ved ikke men hvad mener du er pænest og bedst

har ikke nogen liste endnu så alle mulighedder er åben jeg må bare rette siden til så de passer
Avatar billede hist Praktikant
05. januar 2014 - 16:24 #5
har tænkt lidt over det og det er nok bedst med det er en popup.
Avatar billede Slater Ekspert
06. januar 2014 - 09:27 #6
Fint. I så fald skal du sende id'et med i popuppen, så vi ved hvilken række der bliver ændret. Det nemmeste er nok med query string, så det f.eks. åbnes med

window.open('popupvindue.html?' + id);

Hvilket id det er, kan du f.eks. skrive ud i PHP mens du udskriver de grønne knapper.

I popuppen har du så en liste over varer, hvor hver linje har et id - ligesom du har gjort på arbejdssedlen.

Det kunne f.eks. se sådan ud:
<div onclick="pick(1)">
  <span id="varebeskriv1">Ost</span>
  <span id="varenr1">12345</span>
</div>
<div onclick="pick(2)">
  <span id="varebeskriv2">Fisk</span>
  <span id="varenr2">12346</span>
</div>

Og så kan du have en Javascript-funktion der smider de værdier tilbage i det første vindue. F.eks. sådan:

function pick(id) {
  var vnr = document.getElementById("varenr" + id).firstChild.nodeValue;
  var vbeskriv = document.getElementById("varebeskriv" + id).firstChild.nodeValue;
  var rid = location.search.substr(1);
  window.opener.receive(rid, vnr, vbeskriv);
  window.close();
}

Og i det første vindue en funktion der modtager værdierne og smider dem hen hvor de skal være:

function receive(id, nr, beskriv) {
  document.getElementById('varebeskriv' + id).value = beskriv;
  document.getElementById('varenr' + id).value = nr;
}

- Det er ét forslag til en måde at gøre det på, og det er naturligvis meget simpelt og generelt, men du virker til at kunne finde ud af det meste selv. Spørg endelig ind.
Avatar billede hist Praktikant
06. januar 2014 - 12:09 #7
fandt det her på nettet så skal jeg bare finde ud af hvordan jeg laver om på det så begge felter bliver udfyldt med både vare nr og beskrivelse
Avatar billede hist Praktikant
19. januar 2014 - 12:25 #8
viperine
jeg er lidt mere hug på din iden men forstå den ikke helt at sætte den ind
Avatar billede hist Praktikant
19. januar 2014 - 12:55 #9
forstå ikke rigtig den her.
<div onclick="pick(1)">
  <span id="varebeskriv1">Ost</span>
  <span id="varenr1">12345</span>
</div>
<div onclick="pick(2)">
  <span id="varebeskriv2">Fisk</span>
  <span id="varenr2">12346</span>
</div>

hvordan får du den ført tilbage der er da ingen knap eller noget at trykke på
Avatar billede Slater Ekspert
19. januar 2014 - 15:57 #10
onclick er et Javascript-event der udføres ved klik, så de div'er bliver til knapper.

Du kan så senere style dem i CSS, så man også kan se det er knapper - f.eks. ved at give dem en pege-cursor, understregning, farve, osv.
Avatar billede hist Praktikant
09. februar 2014 - 13:44 #11
okay den forstå jeg ikke helt
Avatar billede Slater Ekspert
09. februar 2014 - 14:34 #12
Det er helt i orden, jeg skal gerne forklare bedre - men kan du sige nærmere, hvad det er, du ikke er med på?

Har du prøvet om det virker?
Avatar billede hist Praktikant
19. september 2015 - 09:53 #13
Tror vi skal lukke nu
Kom med svar
Avatar billede Slater Ekspert
19. september 2015 - 11:55 #14
.