Avatar billede boss Nybegynder
29. december 2013 - 16:08 Der er 9 kommentarer

VBA Excel: subCopyVisible virker ikke?

Er der nogen som kan hjælpe mig med at få linje 5 til at virke?

'Copy data
subCopyVisible "Itemno.", "Itemno"
subCopyVisible "Product Description"
subCopyVisible "Price"
subCopyVisible "Quantity"
subCopyVisible "Quantity" * "Price", "Total"

Tak!
29. december 2013 - 16:36 #1
Det giver normalt ikke meget mening at gange to tekster med hinanden. JEG kan godt forstå, hvad du gerne vil, men jeg tvivler på Excel kan.

Det er naturligvis muligt, at din procedure subCopyVisible kan håndtere det, men det kan vi ikke rigtig hjælpe med uden at se koden.
Avatar billede boss Nybegynder
29. december 2013 - 17:12 #2
Slettet.

Dette indlæg er blevet modereret af en CoAdmin

Avatar billede boss Nybegynder
29. december 2013 - 17:37 #3
Således funger koden:

Den kopiere værdierne fra Ark1 Tabel1 til Ark3 Tabel2

Ark 1 indeholder Tabel1 med følgende overskrifter/kolonner: Itemno, Product Description, Price og Quantity

Indholdet fra Ark1 og dermed fra Tabel1 kopieres til

Ark3 som indeholder Tabel3 med følgende overskrifter/kolonner: Itemno, Product Description, Price, Quantity og Total

Det er så meningen at den skal ind i koden gange de to værdier og indsætte resultat i kolonne Total
29. december 2013 - 17:38 #4
Ok - det du prøver kan din procedure ikke håndtere med mindre du har en kolonne, der hedder "Quantity * Price"

Og så kan du kalde proceduren med

subCopyVisible "Quantity * Price", "Total"
Avatar billede boss Nybegynder
29. december 2013 - 17:41 #5
Det har jeg nemlig ikke - kan koden omskrives lidt således at den kan gennemføre den procedure ?

ps. er nybegynder med VBA :/
29. december 2013 - 17:42 #6
Det er ikke så simpelt.
Jeg tror jeg ville sætte en formel i Tabel2, der laver beregningen.
29. december 2013 - 17:44 #7
Eller Tabel1 - det er måske simplere - det behøver du ikke gøre i VBA.
Avatar billede boss Nybegynder
29. december 2013 - 17:44 #8
Æv :(

Hvis jeg laver formlen i Tabel2 så vil denne procedure slette formlen, eller?

'clear old order table
    mLoOrder.DataBodyRange.Clear
    mLoOrder.DataBodyRange.EntireRow.Hidden = False
Avatar billede boss Nybegynder
29. december 2013 - 17:47 #9
Hvis jeg har laver formlerne i Tabel1 hvordan skal jeg linke felterne? så det virker i Ark3 dermed også Tabel2

Spørgsmålet er låst og kan ikke besvares

Kategori
Vi har et stort udvalg af Excel kurser. Find lige det kursus der passer dig lige her.