Avatar billede bsm Nybegynder
29. december 2013 - 15:22 Der er 1 kommentar

Ingen lyd i interne højttalere efter reinstallation af windows vista

Acer travelmate 5730. windows vista home premium.

Jeg har reinstalleret windows vista med acer recovery dvd 1 + 2 på ovennævnte laptop.

laptoppen er min fars, og jeg har selv en fuldstændig magen til.

Jeg brugte de recovery dvd'er jeg havde fra min egen pc, da jeg tænkte at det var samme styresystem, pc osv.

Før reinstallationen virkede lyden, men nu kommer der ikke noget ud af de interne højttalere.

Hvis jeg sætter høretelefoner i jack-stikket virker de fint. Det er kun de interne højttalere der ikke fungerer.

Når jeg klikker på højttalerikonet nederst til højre, ser det ud som om at lyden fungerer og at højttalerne "spytter" lyd ud.

Jeg har prøvet følgende:
Opdatere drivere til lydkortet.
fjerne lydkort og søge efter ny hardware og reinstallere igen.

Under lyd og afspilning er der et sted hvor der står:
Realtek Digital Output
Realtek High Definition Audio
Ikke tilsluttet

Mit spørgsmål er: Hvad kan jeg gøre for at få lyden ud af de interne højttalere?
vh
BSM
Avatar billede bsm Nybegynder
29. december 2013 - 20:49 #1
Hej igen.
En lille ekstra information.
Når jeg går ind og højreklikker på lydikonet og trykker afspilningsenheder, vælger realtek højttalere og trykker egenskaber,  viser den at der er to stik at vælge imellem under "stikoplysninger".
Det første er: Atapi internt atapi-stik
Det andet er : forreste panel 3.5 mm minstik

Her er der en grøn ring om forreste panel 3.5 mm ministik.
Jeg kan ikke ændre det til enternt atapi stik, som jeg regner med er den der skal bruges.
Hvad kan jeg gøre?