Avatar billede Teknikblind Juniormester
23. december 2013 - 00:53 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

avi videoer på ekstern harddisk

Hej

Jeg har en HTS Philips blueray afspiller med USB indgang, hvor jeg kan koble mit eksterne harddisk til og afspille eksempelvis mine avi film.

Jeg har indtil nu brugt en Samsung S1 160GB ekstern hardisk formatteret i fat32 (den eneste format HTS kan læse).

Nu vil jeg ligge ALLE mine film over og har erhvervet mig en WD 3.0 USB på 500GB, og formatteret den i fat32.

Nu har jeg lagt ca. 300GB film over, men når jeg sætter den i USB indgangen, så kan min HTS ikke læse den.

Er det for stor en mundfuld for den, eller hvad gør jeg for at den kan læse den?

Ligger jeg én eller 2 film over, så kan den, men ellers ikke.

Håber på et konstruktivt svar.
23. december 2013 - 07:19 #1
Tanke: Længden på FILnavnet ?
Avatar billede sve80 Nybegynder
23. december 2013 - 13:44 #2
Jeg har selv rodet en del med harddiske til film koblet på diverse Smart TV og BD-afspillere med lignende funktioner.
Jeg har fundet ud af at USB-portene i disse apparater ikke agerer helt som de, der sidder i almindelige pc'er. De kan næsten det samme, men alligevel ikke helt.
Jeg tror du har nået et eller andet max for, hvor mange filer den vil godtage i én mappe. Prøv at opdele filmbiblioteket i undermapper, evt. inddelt i alfabetisk rækkefølge (f.eks. A-F, G-M osv.)
Og husk at FAT32 ikke kan håndtere enkeltfiler på over 4Gb i størrelse.
/Søren
Avatar billede Teknikblind Juniormester
24. december 2013 - 10:03 #3
Hej karise-Larry.

Nej det tror jeg ikke. En af filmene hedder "9".

Hej Søren,

Okay det vil jeg arbejde lidt med. Lyder logisk. Når jeg har nyt kommer jeg lige tilbage.
Avatar billede Teknikblind Juniormester
27. december 2013 - 16:19 #4
Hej

jeg fandt ud af at min harddisk skulle oprettes som aktiv harddisk. Det har jeg gjort nu, og nu kan den let tygge alle filerne igennem.

Men tak for buddene alligevel.