Avatar billede The-Unknown Nybegynder
19. december 2013 - 17:46 Der er 1 kommentar

Nyligt fabriksindstillet pc genstarter

Hej Eksperter.

Har en rødglødende opgave til Jer! Her til aften besluttede jeg, at jeg ville formatere min pc tilbage til sin oprindelige tilstand, dvs. da jeg fik den fra fabrikken. I den sammenhæng holdte jeg F9-tasten inde, mens computeren startede op, for så at kunne bruge computerens indbyggede recovery system, der gerne skulle kunne gendanne den oprindelige tilstand. Det virkede da også helt fint, indtil jeg kom til, at den "nye" pc skulle starte op igen. Den starter selvfølgelig med "Starter Windows", hvorefter "Preparing setup for first time use" eller noget lignende dukker op. Derefter kommer jeg ind på skrivebordet, der er let hvidligt sløret med ordene: "Factory installation in progress... Please wait and not operate". Efter et par minutter forsvinder ordene og sløringen, hvorefter computeren genstarter. Det bliver ved med at køre i ring.

For mig virker det lidt som om, at der er noget, som computeren ikke kan installere...

Det drejer sig om en 1 1/2 år gammel ASUS model: X53S

Håber virkelig på nogle hurtige og gode svar! :o)

Mvh
Avatar billede 220661 Ekspert
19. december 2013 - 21:49 #1
Har du ændret på de indstillinger i bios som pc blev leveret med?
Har du evt prøvet at installere med de recovery cdere du måske har lavet?