Avatar billede juzas Mester
10. december 2013 - 17:37 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Delphi 7 - Størelse på FTP fil (Indy)

Er der nogle som kan fortælle mig hvordan en kode ser ud til at se hvad en fil fylder på min FTP server. Bruger indy 9. :)
Avatar billede kroning Nybegynder
10. december 2013 - 17:51 #1
Avatar billede juzas Mester
10. december 2013 - 18:27 #2
Hmm kan ikke lige se hvordan jeg kan få størelsen af filen over i en label.... :(
Avatar billede kroning Nybegynder
10. december 2013 - 22:20 #3
Hvis du har størrelsen i en integer så brug inttostr.
Avatar billede juzas Mester
12. december 2013 - 10:35 #4
Har brugt denne kode:

Var
Size : Integer;
begin

Size := Form3.FTP.Size(Label3.Caption);
Label7.Caption := IntToStr(Size);
end;

Men verdien -1 kommer frem i Label7, er det så fordi serveren ikke har den funktion? eller hvordan kan jeg så få fil størelsen frem?
Avatar billede kroning Nybegynder
12. december 2013 - 10:48 #5
Ja der står i det link jeg postede tidligere:
"That method will return the size of a file or -1 if the server does not support the SIZE command"

Men prøv at forbinde til din server med f.eks. FileZilla FTP klienten og se om den kan vise størrelsen på de enkelte filer?
Avatar billede kroning Nybegynder
12. december 2013 - 10:49 #6
Og mht. FileZilla så er det bare for at checke om din server understøtter at vise fil størrelsen på en eller anden måde.
Avatar billede juzas Mester
12. december 2013 - 11:00 #7
Ja præsis tænkte det nok, det prøver jeg. Tak for hjælpen. :)
Skrv lige en kommentar så du kan få dine point. :)
Avatar billede kroning Nybegynder
13. december 2013 - 01:03 #8
Svar