Avatar billede jeppebjorn Nybegynder
07. december 2013 - 01:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problemer med restore system på ny SSD fra Time Machine

Hej eksperter

Jeg er i færd med at opgradere til SSD på to Macbook Pro'er ved at lave backup af systemet med Time Machine og derefter skife disk og genoprette via Time Machine.

Dette fungerede perfekt med den første, men den anden volder problemer og umiddelbart er situationen den samme for de to computere.

Der sad en 750GB HD i før, som indeholdt mere end de 480GB, som SSD'en kan rumme, så jeg sletter indhold på den gamle HD indtil jeg kommer vel under 480GB. Herefter kører jeg Time Machine backup, og gennemfører opgraderingen.

Den første virkede perfekt. Med nummer to siger setup guiden, at der ikke er nok plads på den nye disk til at genoprette systemet, selvom jeg (ad flere omgange) har tjekket at samlet diskforbrug er holdt vel under 480GB (388GB i dette tilfælde).

Nuvel, i Time Machine's historie ligger gammel data for samlet set mere end 480GB (nok nærmere 700GB), men dette var altså ikke noget problem med den første computer...

Nogen der ved, hvad det kan skyldes?

Macbook'erne er lidt forskellig alder, late 2011 og mid 2012, men kører samme styresystem, MacOS 10.8
Avatar billede Andershoegh Seniormester
08. december 2013 - 19:02 #1
Prøv evt her:

http://www.macnyt.dk/forum/?page=thread&topic=1366974034160020

Har selv fået meget hjælp der ang Mac
Avatar billede jeppebjorn Nybegynder
08. december 2013 - 23:59 #2
Ok, tak Andershoegh, det prøver jeg
Avatar billede jeppebjorn Nybegynder
10. maj 2014 - 18:24 #3
Rablende vanvittig acceptée svar system....
Avatar billede Andershoegh Seniormester
10. maj 2014 - 18:34 #4
Rablende vanvittig acceptée svar system...

Mere end enig.

Kan man lave det dummere end at kræve en kommentar når nogen vil svare og f.eks kræve et svar når der intet svar er.

eller er det nu omvendt  ?