Avatar billede Fekzi Nybegynder
01. december 2013 - 21:54 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Er det godt at købe en ssd harddisk

Nu har jeg disse spec men vil en ssd harddisk gøre en del forskel og det er til gaming

Bundkort og CPU:

ASUS P8Z77-V LX, Socket-1155
Intel(R) Core(TM) i5.2400 CPU @ 3.10GHZ

RAM:

8 Gb Ram

Harddisk:

1 TB harddisk

Grafikkort:
ASUS GeForce GTX 770 2GB PhysX CUDA

Kabinet og Strømforsyning:

Corsair Carbide 500R Midi Tower Hvid

PurePower 530 w

Køling:

Corsair H100i Hydro Series CPU Køler

og billede af min pc http://computer.bazoom.com/dk/galleri/storbillede/5785-stationaer-selvbyg#/0
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2013 - 07:52 #1
Avatar billede Fekzi Nybegynder
02. december 2013 - 08:12 #2
Okay men hvad for en ssd vil du så anbefale.
Og hvordan får jeg Windows over på?
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2013 - 10:59 #3
computerplanet på falkoner alle er et godt sted at handle og det gør jeg også selv

http://shop.computerplanet.dk/itemGroupList/Harddiske_-_SSD_4095.html

det du skal se efter er skrive og læsehastighed jo højere jo hurtigere

120 gb er jo godt til win7 og win 8 med systemfiler på - så er der lidt plads at gøre godt med og er rigelig stor til også dine programmer

ssd diske SKAL du ikke defragmentere fordi det slider unødvendigt på drevet
det må man godt i revo drive som jeg har

der findes en helt anden løsning som jeg selv bruger men den er noget dyrere

abstraher fra prisen da den sikkert kan købes meget billigere et andet sted og er kun tænkt som et eksempel

http://www.edbpriser.dk/ssd-solid-state-drive/ocz-revodrive-x2-pci-express-ssd-solid-state-disk-220-gb-id-4888097.aspx

derud over har jeg 2x2 harddiske kørende i raid o

sådan at forstå

revodrive 220 gb som drev c
2x2 almene harddiske i raid o som drev d
2x2 almene harddiske i raid o som drev e

se det giver et hurtigt system dog er revo drive ikke det optimale til mega hurtig opstart men er dog hurtig

jeg ville kunne gøre min opstart nogle sekunder hurtigere men revo drevet er jeg specielt glad for da det er elektronisk

m.v.h
Avatar billede Fekzi Nybegynder
02. december 2013 - 11:42 #4
Jeg bruger Windows 7 og jeg køber den her http://shop.computerplanet.dk/itemDescription/Samsung_SSD_840_Pro_128GB_SATA6_Basic_kit_530390_MZ%2D7PD128BW.html
Men hvordan ligger jeg Windows over og hvordan ligger jeg World of warcraft er det mappen jeg skal ligge over?
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2013 - 14:35 #5
du kan sætte de fleste af ssd harddiske i med en skinne der enten følger med eller kan tilkøbes så de sidder ligesom almene harddiseke
men hvis du ikke flytter meget rundt på din stationære pc kan den som ligge på noget ikke metabar - plastic stykke i bunden - der må bare ikke være kontakt mellem ssd harddisk og kabinet

når det er gjort foregår installationen på samme måde som på en almindelig harddisk

spil lægger du ind igen

mange spil lægger en eller lille fil ind i Windows
finder lige en hvordan du indlægger win 7

den kommer om 5 minutter
m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2013 - 14:40 #6
Avatar billede Fekzi Nybegynder
02. december 2013 - 17:01 #7
Skal jeg så reinstall mit Windows eller kan jeg bare smide min Windows mappe over på min ssd
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2013 - 07:30 #8
det er total reinstall af Windows

ssd drevet skal man belaste så lidt som muligt så ingen defragmentering

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2014 - 09:18 #9
var det svaret ???