Avatar billede kodak Mester
19. november 2013 - 23:57 Der er 4 kommentarer

upload fra url

Jeg bruger dette script til at uploade billeder til min MySQL db:
$data = addslashes(fread(fopen($form_data, "r"), filesize($form_data)));

Men hvordan gør jeg når jeg skal downloade fra en url?

Jeg har prøvet med dette:
$pic_url = 'http://domain.com/images/12345_original.jpg';
$url = $pic_url;

//add time to the current filename
$name = basename($url);
list($txt, $ext) = explode(".", $name);
$name = $txt.time();
$name = $name.".".$ext;

$data = addslashes(fread(fopen($url, "r"), filesize($url)));

mysql:
`bin_data`='$data'
`filename`='$form_data_name'
`filesize`='$form_data_size'
`filetype`='$form_data_type'
Avatar billede arne_v Ekspert
20. november 2013 - 00:06 #1
Jeg kan ikke gennemskue udfra dine kode fragmenter hvad du faktisk goer. Uploader du eller doanloader du? Gemmer du i fil system eller i MySQL?
Avatar billede arne_v Ekspert
20. november 2013 - 00:07 #2
PS: addslashes paa data der skal indsaettes i databasen er rigtig 90'er programmerings stil.
Avatar billede kodak Mester
20. november 2013 - 00:27 #3
sorry er ikke mester i programering.
jeg har fundet scriptet, og det virker så tænker jeg jo ikke vidre over det.
hvis du har en moderne alternativ løsning vil jeg meget gerne høre om den

jeg skulle gerne have "http://domain.com/images/12345_original.jpg" til at ligge i min MySQL db
så der må være gemme fil.
Avatar billede showsource Seniormester
23. november 2013 - 20:38 #4
Du skal bruger header(*) for at gennemtvinge en download.
Husker ikke lige den præcise kode.
Og hvis en request på et billede skal resultere i download, skal  serveren sættes op til det.

Og så umiddelbart, hvad jeg har forstået/lært/læst, er det en "secondhand"-løsning at gemme et billede i db, fremfor at det rent fysisk ligger på serveren