Avatar billede Backsan Nybegynder
15. november 2013 - 15:39 Der er 6 kommentarer

Script

Hej alle experter.

Jeg er ret ny i scripting.

Jeg skal lave et script både til Windows og til iphone og muligvis android/Windows phone.

Det skal kunne dette:

Åbne en hjemmeside, logge ind og trykke på en knap og derefter logge ud igen. Thats it.

Kan det lade sig gøre forholdsvis nemt?

På forhånd tak
Jonas
Avatar billede sonalias Seniormester
15. november 2013 - 15:44 #1
Absolut ikke "nemt", men du kan tage et kig på Selenium som er browser automatisering. Ellers er du nok interesseret i at klare det med noget HTTP PUT / HTTP GET, men det kommer jo an på om du vil have at brugeren kan se hvad der sker?
Avatar billede cht22 Professor
15. november 2013 - 16:53 #2
Du kan bruge det her til at åbne den side der åbnes der der klikkes på knappen. Jeg tror dog kun det kan køres i Windows.

Skal køres som .vbs fil:

' ### Downloader fil fra internetside og gemmer filen på den
' angivne placering... ###

Set args = WScript.Arguments

Url = "http://cht.dk/data/php-scripts/forum.zip"
dim xHttp: Set xHttp = createobject("Microsoft.XMLHTTP")
dim bStrm: Set bStrm = createobject("Adodb.Stream")
xHttp.Open "GET", Url, False
xHttp.Send

with bStrm
    .type = 1 '//binary
    .open
    .write xHttp.responseBody
    .savetofile "c:\temp\DownloladPdf.zip", 2 '//overwrite
end with

Avatar billede repox Seniormester
15. november 2013 - 17:51 #3
#2
Det der downoader jo blot en URL og skriver indholdet til din disk?!?
Avatar billede cht22 Professor
15. november 2013 - 20:06 #4
Ja det er rigtigt. Det logger ikke ind som der bliver skrevet det skal kunne. Det vil kræve at der skal bruges POST i stedet for GET og så skal den session som bliver skrevet i headeren af siden huskes ved den efterfølgende GET forespørgsel.
Avatar billede repox Seniormester
15. november 2013 - 21:57 #5
#4
Så hvad er det præcist du den kode kan hjælpe med?
Avatar billede cht22 Professor
16. november 2013 - 18:33 #6
Jeg skrev den kode for indirekte at spørge om det er noget skal skal vises visuelt på skærmen eller om det er nok at handlingen bliver udført.

Hvis det ikke behøver vises visuelt så kan man finde den tilsvarende kode på nettet som viser header og bruger post ved at søge efter f.eks.:

Microsoft.XMLHTTP POST header