11. november 2013 - 21:33 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

CHECK AF AF FORM

HEJ

Har en form med følgende 3 tags:

2 <inputs type= text  id="navn" OG id ="telefon" .... og en <TEXTAREA cols 35 rows = 6 .. id = "adresse" .

id-navn'ene refererer til deres funktion.

id-navn er format:

navn .. efternavn  eller
navn1 navn2 ... navn_n efternavn

adresse er :

gadenavn nr
postnr  by
Land

eller
gadenavn nr
udvidelse 1
udvidelse 2
postnr  by
Land

(Land = Danmark, postnummer = postnummer i DK, BY = Postnummer BY ..

Udvidelse 1 (2) kan være (eks: over gården ..  ) eller være udeladt.

Værdi/erne -en i id-navn skal deles op, således at navn(e) leveres i semi-kolon formatteret format.

Det siger sig selv at teste på gadenavn er en umulig opgave men adskille gadenavn og nummer skulle være muligt.

Udvidelse 1 (og 2) er irrelevante i check-sammenhænge.

Check på postnummer og by skulle være muligt. Ditto for Land.

Det jeg har brug for er en JavaScripts rutine, som kan:

dele linie 1 i gadenavn og nummer op i 2 FELTER (semi-kolon-separeret), hvis udvidelse 1 (og 2) er med skal de betragtes som FELT 3 og 4 (altså den hele linie som eet /2 semikolon-felt ) ), verificere postnummer overfor BY og sætte dem som felt 5 og 6 (eller 3 og 4 (0 udvidelser)) hvis BY / POSTNUMMER er korrekte og endelig LAND som sidste FELT - (Husk NAVNE foran !)

Hvordan gør jeg det ?

Kristian
Avatar billede madslundholm Novice
12. november 2013 - 08:13 #1
Kunnes et være en ide at opdele din textarea op i inputfelter og så tjekke på denne måde?
12. november 2013 - 11:28 #2
HEJ,

Tak for input.

Har prøvet den løsning, men den er for dette projekt ikke relevant (på grund af æstetik ( der er en anden Texarea på modsatte side af webpagen (den volder ikke problemer overhovedet - kan læses som een sammenhængende tekst (som udvidelse 1 / 2) ). Vil gerne beholde en vis symmetri på siden).

Overvejer at lade det externe kontrollerende program håndtere det hele (dvs. al kontrol af siden), med ville nu egentlig gerne have en 1. hånds kontrol (via JavaScr.) af siden, således at de værste /og oftest forekommende formatfejl fanges af JS's første-håndskontrol.

KR
26. november 2013 - 10:50 #3
Fandt efter nogen søgning og ny-tænkning en anden løsning.

Medførte at siden blev omorganiseret.

Kr