Avatar billede flyingmonkeyss Nybegynder
10. november 2013 - 13:48 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Opbygning af side.

Hej Eksperter ;)

Jeg er begyndt at prøve mig lidt frem med php og css.
Jeg vil gerne lave en hjemmeside i php/css.
Udkast af side:
-----------------------------------------------------
|          header                                              |
-----------------------------------------------------
|    menu                                                      |
-----------------------------------------------------
|                  |                                |                  |
|                  |      main                  |                  |
|sidebar 1|    content                |sidebar 2|
|                  | (her vil jeg have    |                  |
|                  |  mine links til        |                  |
|                  |  at åbne op i)        |                  |
-------------------------------------------------------
|            footer                                                |
-------------------------------------------------------

pt. kan jeg få det til at virke med kun en sidebar, men jeg vil gerne have to også min content side, udover dette skal siden være centeret på midten af skærmen.

Er der nogen der kender en smart måde til at lave dette?
Avatar billede cas000q1 Nybegynder
10. november 2013 - 14:15 #1
<div style="float:left;"></div>  <!-- sidebar1 -->
<div></div>                      <!-- main content -->
<div style="float:right;"></div> <!-- sidebar2 -->
Avatar billede nissen2630 Novice
10. november 2013 - 19:29 #2
@cas000q1 : Du skal på ingen måde være stolt af dit forslag..Det virker jo på ingen måde.

Her er lidt at arbejde videre på

<?php
  // din php kode her
?>
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
<html>
<head>
<?php echo '<title>$din_titel_som_du_har_sat</title>';?>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="css/custom.css">
<style type="text/css">

.wrapper {margin:auto;width:800px}
div {border:1px solid black;margin:3px}
</style>
</head>
<body>
</body>

<div class="wrapper">
    <div style="width:99%">header</div>
    <div style="width:99%">menu</div>
    <div style="width:24%;float:left">left</div>
    <div style="width:48%;float:left">content</div>
    <div style="width:24%;float:right">right</div>
    <div style="border: 0px;clear:both"></div>
    <div style="width:99%">footer</div>
</div>
Avatar billede cas000q1 Nybegynder
10. november 2013 - 20:57 #3
http://www12.zippyshare.com/v/91860499/file.html
Prøv at se på det her, som jeg har lavet her til dig.
og mit forslag virker fint, hvis man kan finde ud af at bruge det ordentligt, så synes du skal sætte edet lidt bbedre ind i det jeg skriver til dig, før du kommer og siget mit forslag er noget lort...
TAK
Avatar billede nissen2630 Novice
10. november 2013 - 21:09 #4
Har aldrig udtrykt at det var noget l... TAK

Jeg skrev kan at det absolut ikke virker og det var det

Hvis du mener det virker så vis mig lige hvor headeren,menuen og footeren er.

@flyingmonkeyss:
i linien "<div style="width:48%;float:left">content</div>"
kan du vælge at opbygge dit content vha php og udskrive det på følgende måde: <div style="width:48%;float:left"><php echo $content; ?></div>
Avatar billede cas000q1 Nybegynder
10. november 2013 - 21:21 #5
Hallo kig på det jeg lige har sendt dig????
Det burde være nok til du selv kunne lave det?
Avatar billede nissen2630 Novice
10. november 2013 - 21:36 #6
Forstår slet ikke at du beder mig om a se på det du har lavet.
Ved ikke lige hvad jeg skal bruge det til.

Jeg har absolut ingen problemer med ar lave en side i
html, css , php og mysqli. Du sige bare hvis du skal bruge hjælp ;-)

Tror lidt at det du skriver er tilegnet spørgsmålstilleren og ikke mig.
Avatar billede cas000q1 Nybegynder
10. november 2013 - 21:41 #7
haha ups min fejl troede ski i var en og samme person, jeg undskylder mange gange:/