Avatar billede andpek2323 Nybegynder
10. november 2013 - 03:17 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Søge box phpmyadmin

Hej. jeg er ny med hensyn til og lave hjemmesider, men jeg kunne godt tænke mig og få en søge funktion ind på min hjemmeside, jeg har set en video toturial, og gjordt som der er blevet vist i videon, men når jeg går ind på min hjemmeside og søger efter et af de keywords som jeg har skrevet inde i min database, så skriver den bare at den ikke kan finde nogle resultater, er der nogle der kan se om det er koden det er galt med?. eller nogle der kender en god hjemmeside hvor man kan se hvordan man laver en søge box?? på forhånd tak!

  <h2>Søg</h2>
  <form action="./søg.php" method="get">
  <input type="text" name='k' size="35" value='<?php echo $_GET['k']; ?>' />
  <input type="submit" name="søg" value="search">
  </form>
  <hr />
  <?php
  $k = $_GET['k'];
  $terms = explode(" ", $k);
  $query = "SELECT * FROM Search WHERE ";

  foreach ($terms as $each){
      $i++;

      if ($i == 1)
          $query .= "keywords LIKE '%$each%' ";
                else
          $query .= "OR keywords LIKE '%$each%' ";
      }

      // connect
      mysql_connect("min.side.mysql", "min_side_dk", "mit_password");
      mysql_select_db("min_database");

      $query = mysql_query($query);
      $numrows = mysql_num_rows($query);
      if ($numrows > 0){

          while ($row = mysql_fetch_assoc($query)){
              $id = $row['id'];
              $title = $row['title'];
              $description = $row['description'];
              $keywords = $row['keywords'];
              $link = $row['link'];

              echo "<h2><a href='$link'>$title</></h2>
              $description<br /><br />";

          }

          else
              echo "Ingen Resultater Fundet \"<b>$k</b>\"";

      // disconnect
      mysql_close();

  ?>
Avatar billede cas000q1 Nybegynder
10. november 2013 - 10:18 #1
http://pastebin.com/AHYJ60ec
ikke tested, men burde virke, hvis jeg ikke har failet for meget
Avatar billede andpek2323 Nybegynder
10. november 2013 - 15:46 #2
Hej cas000q1, tak for dit svar :), men jeg kan stadig ikke få den til og vise nogle søge resultater?, jeg er som sagt helt ny mht. hjemmesider, så det kan godt være jeg spørger dumt, men skal linje 16 ikke se sådan her ud da min database inde på phpmyadmin hedder search:

$result = mysqli_query($con,"SELECT * FROM `search` WHERE 1 Like '$searchfield'");

Korrekt??

og linje 20 og 21, er jeg lidt i tvivl og hvad der skal stå i det_du_søger_efter?

if($row['Det_du_søger_efter']==""){echo "ingen resultater fundet";}
echo $row['Det_du_søger_efter'];
Avatar billede cas000q1 Nybegynder
10. november 2013 - 18:47 #3
Du søger efter nogle "rows" i din mysql database, det er såmænd bare navnet på den colum, som du skriver søge værdien ind til?