Avatar billede koenigs Nybegynder
15. august 2001 - 13:33 Der er 11 kommentarer

Banner i flashmovie

Jeg har et stykke banner html/javakode jeg skal have lagt ind i min flash movie, så jeg kan få bannere ind på min flashhjemmeside. hvordan gør jeg det og kan det overhovedet gøres?
Avatar billede mat Nybegynder
15. august 2001 - 13:43 #1
importer bannergrafikken ind i flash og kod det i AS  ;)
Avatar billede koenigs Nybegynder
15. august 2001 - 13:51 #2
Det er en bannerkode fra et reklamenetværk, Doubbleclick, og ikke en række bitmap-billeder.
Avatar billede Kengun Praktikant
15. august 2001 - 14:23 #3
Tror ikke det kan la seg gøres :( Men kan du ikke lage siden din i frames, og legge Doubbleclick scriptet i en frame?
Avatar billede koenigs Nybegynder
15. august 2001 - 14:29 #4
Det kan helt sikkert lade sig gøre. Jeg har set det på mange sites efterhånden (uden frames)
Avatar billede Kengun Praktikant
15. august 2001 - 14:36 #5
Så fortell oss 1 - EN - av disse MANGE sidene du har sett det på!
Avatar billede koenigs Nybegynder
15. august 2001 - 15:18 #6
eftersom man kan sætte html og javascript ind ved at henvise til et html eller textdokument kan det selvfølgelig lade sig gøre. Jeg ved bare ikke hvordan.
Avatar billede lingoman Nybegynder
15. august 2001 - 15:20 #7
Hvis du allerede har HTML/JAVA banner koden kan du jo indsætte din flash film i dokumentet
Avatar billede brandy Nybegynder
15. august 2001 - 16:15 #8
Hvis du mener, at du vil gøre det dynamisk - altså bare indsætte koden I flash - så kan det ikke lade sig gøre da flash, alene, ikke kan hente de billeder (bannere) som scriptet refererer til.

MEN du kan godt gøre det hvis du har billederne, de skal så bare importeres i Flash og så skal koden pastes ind i en GetUrl på hvert banner; (laver en stor knap som dækker hele banneret og indsætter GetUrl på den).

Derefter gør du det samme med alle bannerne, i forskellige flash-filer.!

På selve flashsiden laver du så et movieclip - og en LoadMovie action som så skal loade ét banner ind ad gangen - dette styrer du ved at lave en timer, som bestemmer hvor længe hvert banner skal vises.

Det er en lang smøre, men det virker!

Check evt. flashkit for hjælp - hvis det jeg har skrevet er totalt uforståeligt. :)

http://www.flashkit.com/cgi-bin/movies/search.cgi?query=banner

mvh
[Brandy]
Avatar billede brandy Nybegynder
19. august 2001 - 22:17 #9
Hvad så...kan du bruge det til noget?
Avatar billede brandy Nybegynder
22. august 2001 - 16:48 #10
.
Avatar billede brandy Nybegynder
05. september 2001 - 16:46 #11
La lal lala ;) Har du fundet ud af noget? Skriv eller luk spørgsmålet.