Avatar billede steen-h Mester
06. november 2013 - 17:02 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Antal GET i url

Jeg ved ikke om det er den rigtige kategori.

Jeg har en arduino som skal lægge noget data i en mysql database.
Jeg har tænkt at gøre det med get, og så læse det med php

f.eks
minside.dk/data.php&id=1234&v1=10000&v2=10002&v3=10003......&v20=10020

Er der begrænsning på hvor mange get man kan have i en url ?
Avatar billede cas000q1 Nybegynder
06. november 2013 - 17:16 #1
Niks, det er der ikke.
Avatar billede repox Seniormester
06. november 2013 - 18:00 #2
Ja, selvfølgelig er der det.

Se dette fremragende svar på Stack Overflow som er meget fyldestgørende:
http://stackoverflow.com/questions/417142/what-is-the-maximum-length-of-a-url-in-different-browsers
Avatar billede cht22 Professor
06. november 2013 - 18:10 #3
Ja der kan være op til 4095 tegn i adressen. Du kan lave lige så mange GET du vil inden for denne grænse.
Avatar billede repox Seniormester
06. november 2013 - 18:15 #4
#3
Det er da noget højere end den RFC'en beskriver?
Avatar billede moddi100 Seniormester
06. november 2013 - 20:11 #5
Eftersom du benytter en Arduino er diskussionen knap så relevant. I stedet før bør du teste det. Så vidt jeg husker, er det knap med hukommelsen på en Arduino, så hvis du ønsker at gemme store mængder data på Arduinoen, kan det være problematisk.

Men prøv at lave nogle simple forespørgsler via din arduino og find frem til maksimum længden. Jeg antager at du altid anvender samme server - og med arduino samme klient
Avatar billede arne_v Ekspert
07. november 2013 - 02:17 #6
Hvad diverse browsere understoetter er ret ligegyldigt naar requesten ikke skal sendes fra en browser men fra et program/script.

Men paa et eller andet tidspunkt vil web server og PHP ogsaa sige fra.

Hvorfor ikke bare bruge POST?
Avatar billede steen-h Mester
07. november 2013 - 17:54 #7
Grunden til jeg spurte var at jeg ville være sikker på det bliver ved med at virke.

#6
Grunden til at jeg bruger GET er at det kan jeg finde ud af. Har noget til at køre med 3 variabler.
Det er et gsm modul som skal overføre data, det kan godt bruge POST men har ikke fundet ud af at bruge det.

Er klunktionen at det sikkert vil virker, men at jeg burde lave det med POST

Får ikke tid til test før i weekenden.
Avatar billede moddi100 Seniormester
07. november 2013 - 18:05 #8
Hvor mange målinger regner du med at sende samtidig? En eller hundred?
Avatar billede steen-h Mester
07. november 2013 - 18:12 #9
#8
14 målinger.
Avatar billede moddi100 Seniormester
07. november 2013 - 18:24 #10
Så burde det på intet måde være noget problem med en GET forespørgsel. Med andre ord burde det ikke gøre nogen forskel om du anvender GET eller POST.

Lidt inspiration:
http://playground.arduino.cc/Code/WebClient
Avatar billede arne_v Ekspert
08. november 2013 - 01:52 #11
Hvis du kan lave GET syntes jeg ogsaa at du burde kunne lave POST.
Avatar billede steen-h Mester
08. november 2013 - 16:10 #12
Hej Arne

Jeg har læst om POST ala det som moddi100 henviser til.

Der skal også indtastes en port, det er enten TCP eller UDP
Jeg gik lidt fast vidste ikke hvordan man lavede en php side til at modtage.

Med GET havde jeg prøvet før, og i starten var det kun en variabel der skulle overføres, så blev det senere noget flere.
Avatar billede steen-h Mester
10. november 2013 - 07:03 #13
Jeg vil gerne takke for hjælp og input.

moddi100 vil du lægge et svar.
Avatar billede steen-h Mester
07. december 2013 - 17:30 #14
Lukker
Avatar billede moddi100 Seniormester
07. december 2013 - 17:46 #15
Jamen det var så lidt, glad for at du fandt ud af det :)