Avatar billede goglov Seniormester
26. oktober 2013 - 17:48 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

windows 8.1 - Hvordan får man Explore 11 bort fra "Metro indstillingen" som den er født med.

Jeg har haft en heldig installation af opdateringen Windows 8.1  Næsten alle programmer virkede og dem der ikke gjorde kunne ret nemt fås til at makke ret. At 8.1 var på engelsk var ikke noget problem At sætte Explorer 11 væk fra "Metro" indstillingen med "Enhanced Protected Mode" i internetindstillinger/avanceret" virkede fint.

Så installerede jeg dansk sprogpakke, afinstallerede et og andet og pludselig opdagede jeg at Explorer 11 var gået tilbage i "Metro" tilstand.
Hvad er det danske modstykke i Explorer 11 til "Enhanced Protected Mode".
Jeg kan tilsyneladende ikke finde det under internetindstillinger/avanceret i den danske udgave af Explorer v 11
Avatar billede Poko1 Ekspert
26. oktober 2013 - 19:36 #1
vil du bare fjerne eller skjule den
http://gratisupload.dk/vis_billede/703250/
Avatar billede goglov Seniormester
26. oktober 2013 - 21:48 #2
Jeg vil have fjernet fluebenet i indstillingen "Enhanced Protected Mode" den engelske sprogpakke. (jeg ved ikke hvad der svare til med dansk sprogpakke)
8.1 fødes med flueben i denne indstilling og det betyder i praksis at dens sikkerhed er sat en nuance højere hvilket forhindre div. tilføjelses programmer i at virke. programmer jeg har brug for i mit daglige virke.

for klarhedens skyld skal jeg sige at jeg benytter "det gamle skrivebord" med mus, og dermed "skrivebordsversionen" af Explore 11.
det nymodens ævl med at køre fedtede fingre rundt på en skærm tiltaler mig ikke ;-)
Avatar billede Poko1 Ekspert
26. oktober 2013 - 22:10 #3
Avatar billede goglov Seniormester
26. oktober 2013 - 22:58 #4
desverre nej.
det er samme sted under fanen Avanceret
Avatar billede Jensen DK Novice
27. oktober 2013 - 05:47 #5
Er der noget som hedder.Forbedret Beskyttet tilstand ?
Avatar billede goglov Seniormester
01. november 2013 - 19:41 #6
Hurra nu har jeg endelig fundet ud af det:
1.Åbn skrivebordet, og tryk eller klik derefter på ikonet Internet Explorer på proceslinjen.

2.Tryk eller klik på knappen Funktioner Knappen Funktioner, og tryk eller klik derefter på Internetindstillinger.

3.Fjern markeringen i afkrydsningsfeltet Aktivér udvidet beskyttelsestilstand under Sikkerhed under fanen Avanceret, og tryk eller klik derefter på OK. Du skal muligvis genstarte din pc, før denne indstilling kan træde i kraft.

Sådan skal den ged barberes i dansk version af 8.1

grunden til at gøre det!
når man er i "gammeldags mussedrevet skribebordsmode" så er explore indstllet på max sikkerhed hvilket udelukker væsentlige tilføjelsesprogrammer i browseren. Vil man have dem tilbats så går som beskrevet i ovenstående.
Avatar billede Jensen DK Novice
02. november 2013 - 06:13 #7
Lyder som om at det var#5 der fik dig på rette spor.