Avatar billede maddog_em Nybegynder
23. oktober 2013 - 09:39 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

RSS reader - tilpasning

Hej

jeg bruger denne RSS Reader på min hjemmeside, men vil gerne have hjælp til nogle ændringer.

når jeg læser TV2 ind i readeren viser den ikke billederne og det vil jeg gerne have, samt i stedet for at vise 15 nyheder vil jeg gerne have den til at vise de seneste 6 nyheder

her er koden jeg bruger i dag:
<%
Session.LCID=1030

TheFeed = "http://nyhederne.tv2.dk/rss"

Set objXML = Server.CreateObject("Microsoft.XMLDOM")
objXML.Async = False
objXML.SetProperty "ServerHTTPRequest", True
objXML.ResolveExternals = True
objXML.ValidateOnParse = True
bjXML.Load(TheFeed)

CellCount = 0

If (objXML.parseError.errorCode = 0) Then
  Set objRoot = objXML.documentElement
  If IsObject(objRoot) = False Then
    Response.Write "There was an error retrieving the news feed"

  Else

    Set objItems = objRoot.getElementsByTagName("item")
    If IsObject(objItems) = True Then

          For Each objItem in objItems

              On Error Resume Next

              TheTitle =  objItem.selectSingleNode("title").Text

              TheLink =  objItem.selectSingleNode("link").Text

              TheDesc =  objItem.selectSingleNode("description").Text

              TheDate =  objItem.selectSingleNode("pubDate").Text

              Response.Write "<a href=" & TheLink & ">" & _

                            "<b>" & TheTitle & "</b>" & _

                            "</a>" & _

                            "<br />"

              Response.Write TheDesc & _

                            "<br />"

          Next

        End If

    Set objItems = Nothing

  End If

Else

  Response.Write "There was an error retrieving the news feed"

End If

Set objXML = Nothing
%>

PS når man går ind på http://nyhederne.tv2.dk/rss er der link til billederne, så burde det ikke kunne lykkes??

PFT
Avatar billede maddog_em Nybegynder
23. oktober 2013 - 12:51 #1
Hej Igen

har fundet en side som viser det jeg gerne vil have - men hvordan???

http://www.rsssearchhub.com/preview/nyheder-der-nytter-rss-pPmPDr/
Avatar billede maddog_em Nybegynder
07. november 2013 - 07:32 #2
bliver nød til at lukke - fik kun fundet ud af mængden på 6 nyheder af gangen ;(
Avatar billede maddog_em Nybegynder
22. november 2013 - 07:01 #3
lukker