Avatar billede Resonate Nybegynder
09. oktober 2013 - 20:46 Der er 1 kommentar

Post søgestreng fra en hjemmeside til søgefelt på en anden hjemmeside. Send data tilbage til første side.

Jeg er leder efter en måde hvor jeg kan skrive et søge ord ind på min hjemmeside, hvorefter mit søge ord bliver taget over til min anden hjemmeside. Sat ind i dens søge felt og det data der bliver fundet bliver sendt tilbage til min side i <li> punkter.

Eksemple:

www.web1.com har et søge felt. Jeg skriver Mazda 323 og trykker søg.

Mazda 323 bliver taget og sat ind på www.web2.com's søge felt og den data der kommer frem
bliver sendt tilbage til www.web1.com i <li>

Jeg tænker dette kan gøres med json eller php?
Mit problem er at jeg ikke helt ved hvad denne funktion kaldes og derfor har ledt i blinde. Er der en der kan pege mig i en retning?
Avatar billede moddi100 Seniormester
09. oktober 2013 - 23:33 #1
Til det formål skal du kigge på curl biblioteket og dets funktioner. Se her:
http://www.php.net/manual/en/function.curl-exec.php

$ch = curl_init();

$data = array('name' => 'Foo', 'file' => '@/home/user/test.png');

// Angiv url
curl_setopt($ch, CURLOPT_URL, 'http://localhost/upload.php');

// Vi ønsker at sende POST-data
curl_setopt($ch, CURLOPT_POST, 1);
curl_setopt($ch, CURLOPT_POSTFIELDS, $data); // Bemærk arrayet

// Returner sidens indhold i curl_exec() i stedet for at printe direkte
curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, 1);

$content = curl_exec($ch);

// Afslut
curl_close($ch);

echo $content;