08. oktober 2013 - 15:00 Der er 1 løsning

css - customizing af wordpress theme - margins og tekst

Sidder med et WP theme og har to problemer. Det første er at jeg vil ændre overskrifterne i mine posts fra bold til normal (og gerne også størrelse). Har fundet ud af at ændre i stort set alt andet tekst via style.css, men den her kan jeg bare ikke finde... Adressen er cobraandsons.com, og der ligger en post man kan klikke sig ind på (kan også gøres via det store banner), hvis I vil se hvad det handler om.

Problem to, er i side bar'en i højre side. Der vil jeg ændre top margin, således at de posts der ligger der kommer til at flugte med billederne i den aktive post (til venstre). Jeg har ændret i den margin-top der står til 37px, men der sker ikke noget. Heller ikke når cashen er clearet og computeren er genstartet...

koden ser således ud: (og jeg sidder med safari på mountain lion)
/*
Theme Name: Architekt Theme
Theme URI: http://www.dessign.net/ (...)
Description: Architekt Theme for WordPress is stylish, customizable, simple, and readable. Perfect for any illustrator or graphic designer.
Version: 2.0
Author: Marios Lublinski
Author URI: http://www.dessign.net
Tags: 2 column theme, clean
*/

/** Global **/

* { margin: 0; padding: 0; }
body { font-family: arial, verdana, georgia; font-size: 12px; background-color: #FFFFFF;  color: #c7c7c7; }
#outside_container { margin: 0 auto; background-color: #fff; border-top: 7px solid #FFFFFF; width: 1039px; }
#main_container { width: 959px; margin: 0 auto; }
h1,h2,h3,h4,h5,p { margin: 10px 0; }
h1 { font-size: 15px; }
a { color: #A1A1A1; text-decoration: none; }
a:hover { text-decoration:underline; }
.clear { clear: both; }
.left { float: left; }
.right { float: right; }
img { border: none; }

/** Header **/

#header { }
.header_top_text { padding: 5px 0; text-align: center; font-size: 20px; border-bottom: 1px dotted #ccc; color: #999; }
.header_text_cont { float: right; padding: 0 25px 0 15px; margin: 10px 0; border-left: 1px solid #ddd; width: 275px; }
.logo { float: left; margin-top: 15px; }

#menu_container { padding: 5px 0; border-bottom: 1px solid #FFF; }
#menu_container ul { list-style-type: none; }
#menu_container ul li { float: left; font-size: 12px; }
#menu_container ul li a { display: block; padding: 5px 15px; color: #999; text-decoration: none; }
#menu_container ul li a:hover { background-color: #333; color: #999; }

.current-menu-item a { background-color: #333; color: #999; }

.header_search { float: right; position: relative; }
.header_search input[type=text] { width: 284px; height: 28px; border: 1px solid #EEEEEE; padding-right: 30px; }
.search_icon { position: absolute; right: 10px; top: 10px; }

#slider_container { padding: 10px 0; border-bottom: 1px solid #E5E5E5; }
#single_container { padding: 20px 0; }

.home_blog_box { float: left; width: 306px; margin: 10px 20px 1px 0; }
.home_blog_box img { width: 306px; height: 215px; opacity:1.0; filter:alpha(opacity=100); }
.home_blog_box img:hover { opacity:0.8; filter:alpha(opacity=80); }
.home_blog_box_last { margin-right: 0; }
.home_blog_box h3 { font-size: 12px; font-weight: normal; color: #a4a4a5; }
.home_blog_box h3 a { color: #a4a4a5; text-decoration: none; }
.home_blog_box h3 a:hover { color: #333; }

.home_port_cont { border-top: 1px solid #E5E5E5; padding: 5px 0 25px; }
.home_port_box { float: left;  width: 306px; height: 387px; margin: 10px 20px 10px 0; }
.home_port_box img { width: 306px; height: 387px; opacity:1.0; filter:alpha(opacity=100); }
.home_port_box img:hover { opacity:0.8; filter:alpha(opacity=80); }
.home_port_box_last { margin-right: 0; }
.home_port_box h3 { font-size: 12px; font-weight: normal; color: #a4a4a5; }
.home_port_box h3 a { color: #a4a4a5; text-decoration: none; }
.home_port_box h3 a:hover { color: #333; }

#single_left { width: 628px; float: left;  }
#single_left p { color: #888888; }
.blog_box { padding-bottom: 10px; margin-bottom: 10px; border-bottom: 1px solid #E5E5E5; }
.blog_box p { color: #3E3E3E; }
.blog_box h3 { font-size: 15px; }
.blog_box h3 a { color: #c7c7c7; text-decoration: none; }
.blog_box h3 a:hover { color: #333; }
.blog_box img { width: 625px; height: 152px; }

.port_box { float: left; width: 306px; margin: 5px 20px 5px 0; }
.port_box_last { margin-right: 0; }
.port_box_divider { border-bottom: 1px solid #c7c7c7; margin: 5px 0 10px; }
.port_box img { width: 306px; height: 387px; }
.port_box h3 a { color: #c7c7c7; text-decoration: none; }
.port_box h3 a:hover { color: #333; }

.navigation { padding: 15px 0; }
.navigation a { color: #000000; text-decoration: none; }

#commentform input[type=submit] { background-color: #161616; color: #fff; border: 1px solid #6E6E6E; padding: 3px 5px; }

/** Sidebar **/

#sidebar { width: 306px; float: right; margin-top: 37px; }
.side_box { margin-bottom: 25px; }
.side_box img { width: 306px; height: 215px; }
.side_box h3 { font-size: 15px; }
.side_box h3 a { color: #c7c7c7; text-decoration: none; }
.side_box h3 a:hover { color: #333; }

/** Footer **/

.footer_box_cont { padding: 10px 0; border-top: 1px solid #E5E5E5; }
.footer_box { width: 198px; float: left; padding-right: 20px; border-right: 1px solid #DDDDDD; color: #6c6c6c; margin-right: 20px; }
.footer_box_last { border-right: none; }
.footer_box h3 { color: #010101; font-size: 12px; font-weight: normal; }
.footer_box ul { list-style-type: none; }
.footer_box ul li { margin-bottom: 5px; }
.footer_box a { color: #6c6c6c; text-decoration: none; }
.footer_box a:hover { color: #333; }

#footer { background-color: #fff; padding: 5px 40px 0 0; color: #838383; font-size: 11px; text-align: right; margin-top: 15px; margin-bottom: 10px; }

TAK! - og det skal siges at jeg er grafisk designer, så ha tålmodighed med mig :-)
10. oktober 2013 - 13:36 #1
lukker de, har nyt design...