Avatar billede Driton Seniormester
06. oktober 2013 - 09:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Port forwarding, CentOS

Jeg har lige sæt en Apache server op med det hele(php,mysql) osv.
Jeg kan tilgå den fra min browser osv. Men hvis andre skal kunne tilgå den ude fra, så har jeg læst at man skal lave port forwarding.
Men problemet er at man skal have en offentlige IP adresse, min offentlige IP, kommer ind på min boligudbyder hjemmeside. Jeg tror der er en router imellem mig og verden, igennem min udbyders router. Men jeg har kun en lokal IP, ved ikke med sikkerhed om jeg har en offentlige IP. Jeg tror at det er ikke muligt for mig at lave port forwarding. Er det korrekt forstå eller hvad?
Avatar billede KHHP Juniormester
06. oktober 2013 - 10:55 #1
Hvis IP-adressen på din routers internet-port/WAN-port har en IP-adresse i et af følgende rnages, så har du en lokal tildelt IP-adresse og kan derfor ikke lave portforwarding.
192.168.0.0-192.168.255.255

Har du ikke en sådan IP-adresse skulle det være muligt.
Alle har en offentlig IP-adresse, men nogen deler den blot med andre.
Jeg ved at flere internetudbydere er begyndt at placere deres kunder, som ikke betaler for en fast offentlig IP-adresse, i nogle lokale IP-områder for at spare på de offentlige IP-adresser.
Du kan prøve at kontakte din boligudbyder og spørge om du har mulighed for at lave port forwarding, eller om du skal have din egen offentlige IP-adresse.
Jeg har været ude for det samme, men i dag giver jeg 50kr. for en fast offentlig IP så jeg kan køre webservere, VPN-server osv.
Avatar billede moddi100 Seniormester
06. oktober 2013 - 11:28 #2
Hvad siger den din IP er inde på denne side:
http://myip.dk/
Avatar billede Driton Seniormester
06. oktober 2013 - 18:27 #3
Den siger Your address is:

Your hostname is:
nat1.comflex.dk

Det er min boligudbyder
Avatar billede Driton Seniormester
09. oktober 2013 - 17:58 #4
KHHP kan du ikke smide en svar?
Avatar billede KHHP Juniormester
16. oktober 2013 - 19:57 #5
Svar kommer her. Fik du løst problemet?
Avatar billede Driton Seniormester
17. oktober 2013 - 16:27 #6
Ja, jeg manglede et offentligt ipadresse