Avatar billede therealpind Nybegynder
26. september 2013 - 14:37 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Powershell - Mount image med specifik drev bogstav

Jeg er igang med at lave et powershell script i Windows 8, jeg skal mounte et ISO image med et specifik drev bogstav.
Hvordan gør jeg lige det?
Jeg har fundet ud af at mounte ISO image (Mount-DiskImage -ImagePath "\\Sti\til\image.iso"), men mangler bare at den bliver med et specifik drev bogstav.
Håber i kan hjælpe
Avatar billede nyhuus Nybegynder
26. september 2013 - 15:29 #1
Det ser ikke umiddelbart ud til at man kan.

Hvis man laver en get-help på kommandoen får man kun dette tilbage.
---
NAME
    Mount-DiskImage

SYNTAX
    Mount-DiskImage [-ImagePath] <string[]> [-StorageType <StorageType> {Unknown | ISO | VHD | VHDX}] [-Access <Access> {Unknown | ReadWrite | ReadOnly}] [-NoDriveLetter] [-CimSession <CimSession[]>] [-ThrottleLimit <int>] [-AsJob] [-PassThru] [-WhatIf] [-Confirm]  [<CommonParameters>]

    Mount-DiskImage -InputObject <CimInstance#MSFT_DiskImage[]> [-Access <Access> {Unknown | ReadWrite | ReadOnly}] [-NoDriveLetter] [-CimSession <CimSession[]>] [-ThrottleLimit <int>] [-AsJob] [-PassThru] [-WhatIf] [-Confirm]  [<CommonParameters>]
---

En google søgning giver nogen lunde sammen resultat, dog med et par methoder, til at finde ud af hvilket bogstav mountet har fået.

http://stackoverflow.com/questions/16452901/how-do-i-get-the-drive-letter-for-the-iso-i-mounted-with-mount-diskimage

http://rcmtech.wordpress.com/2012/12/07/powershell-mounting-and-dismounting-iso-images-on-windows-server-2012-and-windows-8/
Avatar billede therealpind Nybegynder
29. september 2013 - 19:49 #2
@nyhuusdk Det var også det jeg var kommet frem til, men det kunne være jeg var heldig at det var muligt på en eller anden måde.