Avatar billede Zeebaah Praktikant
25. september 2013 - 13:12 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Mulig memory problem?

Hej sidder og forsøger at lave et lille android spil, det hele programmers med Java.

Men nu er det begyndt at lagge helt ekstremt og kan slet ikke finde ud af hvorfor.

derudover får jeg spammet denne besked i min logcat

GC_CONCURRENT freed 299K, 11% free 3808K/4232K, paused 9ms+1ms, total 11ms


I kan se min main gamepanel på
http://codetidy.com/6765/

Spillet ligger ude på Google play under navnet Retro choplifter, så kan i selv se hvor meget den lagger.
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
25. september 2013 - 14:59 #1
Det kan for eksempel være fordi at du har lavet en funktion der bruger sig selv et uendeligt antal gange eller fordi at spilet bliver ved med at overføre hukommelse uden at flerne nået hukommelse.
Avatar billede Zeebaah Praktikant
25. september 2013 - 15:16 #2
Hvordan fjerner man hukommelse, kunne godt lyde som om det kunne være det, selve spillet køre jo i en loop.
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
25. september 2013 - 16:38 #3
Kan du ikke skrive koden til spillet, så kan jeg prøve at se hvad jeg kan gøre.
Avatar billede Zeebaah Praktikant
25. september 2013 - 17:09 #4
Langt største delen ligger heri
http://codetidy.com/6765/
Men kan lige ligge mere op når jeg kommer ind på skolen imorgen hvis det er nødvendigt
Avatar billede Zeebaah Praktikant
26. september 2013 - 11:21 #5
Jeg har lige fået opdateret koden lidt.

Den del hvor den tjekker om highscoren er slået har jeg ændret så den kun tjekker når spillet er færdigt, i stedet for 20 gange i sekundet....
og ved dens HUD bliver highscoren også vidst, det har jeg også ændret at i stedet for at den tilgår highscoren 20 gange i sekundet, så gøre den det kun til at starte med, og efter endt spil...

Dette har umildbart i emulatoren fjernet en del af laggen. men får stadigg nogle GC_CONCURRENT freed beskeder.
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
26. september 2013 - 15:08 #6
Husker du at slette nole af de items der er i dine ArrayLister (civilians og housees)?.
Avatar billede Zeebaah Praktikant
26. september 2013 - 15:30 #7
Har jeg også lige tænkt på, har lige slettet de arrays som indeholder billederne den skal bruge til at oprette de objekter med.
Civilians bliver oprettet og slettet løbende i spillet.
Og mine huse skal helst forblive der hele tiden indtil næste spil....

Har lige læst lidt om png med transparente baggrunde
Kan de. Være årsagen til det?
Og hvis ja skal jeg så lave dem til en gif eller hvordan?
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
26. september 2013 - 15:43 #8
Hvis det er billederne skal du bare bruge dem som enkelt billeder og ikke en array, ellers ved jeg ikke hvad der er galt.
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
26. september 2013 - 15:48 #9
Det kunne også være fordi at du indlæser billedet være gang du vil ændre baggrundsbilledet.
Avatar billede Zeebaah Praktikant
26. september 2013 - 15:50 #10
Bliver nød til at bruge dem som et array, min helecopter har 3 billeder, et til hver retning den kan flyve og en hvis den holder stille.
Avatar billede Zeebaah Praktikant
26. september 2013 - 15:51 #11
Men mange tak for din tid, læggen er fjernet fra min opdatering med highscoren, hvis du har lyst til point så smid et svar ind så vi kan lukke tråden :)
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
26. september 2013 - 20:37 #12
svar
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
Kurser inden for grundlæggende programmering

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester