Avatar billede langkiller Nybegynder
22. september 2013 - 22:34 Der er 1 løsning

skift owner id for directory

Jeg er stødt ind i et problem i forbindelse med mit php script der giver brugeren mulighed for upload af filer (billeder) til et directory, som også er oprettet af brugeren.
Problemet er at når brugeren laver et directory, bliver owner id sat til noget forkert. Her er mit PHP script:

function createAlbum() {
    $albumName = $_POST['albumName'];
    $url = $_GET['url'];

    if (!is_dir("galleries/".$albumName) && $albumName != "") {
        // Hvis albumnavnet er ledigt laves albummet
        mkdir("galleries/".$albumName);
        uploadImagesToAlbum($albumName, $url);
        chmod('galleries/'.$albumName, 0777);
        chown('galleries/'.$albumName, "878043");

    } else {
        // Hvis albumnavnet er optaget sendes man tilbage og faar en meddelelse
        header('location: '.$url.'?mes=albumOccupied');
    }

Some det fremgår af min kode, prøver jeg at ændre owner id med chown(). Men når jeg tjekker på min ftp igennem filezilla, kan jeg se at den har fået id = 2001.

Når man prøver at uploade billeder til et directory får man følgende fejl:
Warning: imagejpeg() [function.imagejpeg]: SAFE MODE Restriction in effect. The script whose uid is 878043 is not allowed to access /www/.../galleries/test owned by uid 2001 in /.../formfunctions.php on line 204

Jeg vil gerne have svar på følgende:
- er det muligt at sætte/ændre owner id?
- kan man slå safemode fra igennem sin PHP kode?

Det virkede da det lå lokalt, ovenstående fejl er noget der forekommer efter jeg har lagt det op på server.
Jeg har IKKE adgang til php.ini eller kan slå safemode fra igennem noget kontrolpanel.
Avatar billede langkiller Nybegynder
17. oktober 2013 - 11:15 #1
svar