Avatar billede iakob Nybegynder
04. september 2013 - 09:00 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Debugging: Attach to process og output window for program i release mode

Jeg vil gerne debugge et kørende program, der er compileret i release mode - det gøres ved i Visual Studio at "attached to process".
Det har jeg gjort ofte, så det er ikke noget problem.

Men for at finde en bestemt fejl, vil jeg rigtig gerne kunne se hvad der skrives til output winduet.... hvilket er svært fordi programmet er compileret i release mode og jeg bruger Debug.WriteLine til at skrive til output vinduet. Såvidt jeg forstår så gør Debug.WriteLine ingenting hvis programmet er compileret i release mode.

Så.. hvordan gør man hvis man gerne vil have sådan et program til at kunne skrive til output vinduet, når man attacher debuggeren til programmet? Uden naturligvis, at skulle compilere i debug mode?
Avatar billede jokkejensen Novice
04. september 2013 - 14:04 #1
alternativt skriv til windows event log når den er i release mode.
Avatar billede arne_v Ekspert
05. september 2013 - 01:23 #2
Brug et logging framework. log4net, nlog etc..
Avatar billede iakob Nybegynder
05. september 2013 - 13:35 #3
Jeg er ikke nødvendigvis interesseret i at logge alt debug information for alle mine brugere... Bare i at se det, når nu jeg har hooket visual studio op.
Avatar billede iakob Nybegynder
19. september 2013 - 07:55 #4
Jeg lukker spørgsmålet, da det ikke ser ud til at være et brugbart svar.
Det jeg gerne ville have ud, var SQL trace - og min system administrator vil ikke lade mig køre profiler på driftsdatabaserne (sjovt nok).

Jeg har en property-tabel på min database, hvor jeg kan gemme name-value-pairs. Der har jeg tilføjet en "Log"-property hvis værdi er brugernavne på de personer, jeg ønsker at logge.
Derefter kan jeg bare ændre værdien i databasen til bestemte bruger og derefter se deres sql trace (som så logges fra klienten) i en anden tabel i databasen.

Tak for jeres svar. Jeg skriver allerede til event log, når databasen ikke svarer. Eksterne logging frameworks er ikke pt. en option.