Avatar billede jhjorsal Mester
29. august 2013 - 12:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

åbne port 25565 på netgear vvg2000

Mine drenge spiller Minecraft,har holdt en pause og er kommet igang igen, men nu kan de ikke spille sammen længere i en verden som ligger på den enes maskine, håber det gav mening :-)
Lidt søgen på nettet har givet en løsning, åben port 25565 på routeren. Men som jeg forstår det, skal man åben en port på en bestemt IP adresse, så hvordan sikre jeg mig at de altid får tildelt den samme ip adresse på den trådløse router, og kan de så efterfølgende bare tage ud til en kammerat og logge på deres trådløse netværk, uden at vi skal ind og ændre noget på pc'erene.
Hos kammeraten vil de selvføgelig ikke kunne spille sammen da den port ikke vil være åben på kammeratens router, jeg skal bare være sikker på at de stadigvæk kan logge på et trådløst netværk.
Avatar billede Gardevoir_DK Nybegynder
29. august 2013 - 20:21 #1
Altså, hvis jeg forstår dig ret, så sidder drengene på det samme netværk, normalvis altså. Hvis det er rigtigt, hvorfor så ikke bruge Minecraft's LAN funktion? Den er netop lavet til tider som dette.
Angående åbning af port 25565, det er kun nødvendigt hvis en fra et eksternt netværk skal på deres server, og isåfald (mener jeg) skal der også en stand-alone server til. Men hvis du alligevel skulle vælge at åbne porten, så vil det ikke ændre noget på den individuelle maskine, kun på routerens opsætning, hvilket vil sige at der ikke vil blive en forskel at mærke hvis de tager deres computer med ud til en ven.
Avatar billede jhjorsal Mester
29. august 2013 - 20:58 #2
Jamen du har fuldstændig ret, de spiller på samme netværk.
Den første starter en verden og vælger "open to lan"  og får derefter et portnummer
Nummer 2 vælger så multiplayer  og får præsenteret den den verden nummer 1 har startet,
Han vælger denne verden og forsøger at connect, men denne procedure fejler og får fejlmeddelsen " fail to connect"
Hvad gør de galt?
Avatar billede jhjorsal Mester
31. august 2013 - 22:14 #3
Jeg deaktiverede firewall'en på hjemmenetværket, jeg er ikke helt klar over om der ligger en sikkerhedsbrist i denne handling, men deres pcer bliver ikke brugt til andet end at spille på, så det går vel nok og det virker.
Men lig et svar for forsøget, så får du poinene
Avatar billede jhjorsal Mester
14. september 2013 - 09:34 #4
Svar selv
Avatar billede jhjorsal Mester
14. september 2013 - 09:35 #5
Svar?