Avatar billede jepzen Nybegynder
17. august 2013 - 23:33 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Tak, men ingen point?

Hvad stiller man op med folk, som takker for et brugbart forslag, som jeg har brugt tid på at komme med, og derefter giver sig selv point?

Se her:

http://www.eksperten.dk/spm/984595
Avatar billede keysersoze Guru
18. august 2013 - 00:10 #1
Ikke rigtig noget. Du kan selvfølgelig benytte anmeld-funktionen, men da der formentlig hverken er admins eller coadmins længere får du ikke rigtig noget ud af det.

Spm om E er gratis.
Avatar billede milter Ekspert
18. august 2013 - 00:18 #2
Jeg plejer at sige "Velbekom" og så afslutte teksten med :-)

Derefter kan jeg, især hvis spørgeren er forholdsvis ny, finde på at henvise ham/hende til FAQ'en vedr. pointgivning og forklare, at de nok er bedst tjent med at følge reglerne på det område, hvis de ønsker mere hjælp på eksperten.dk fremover.

I dit tilfælde kan jeg se, at johnbr med meget få undtagelser har givet sig selv pointene i sine 30 seneste spørgsmål, så det er nok på tide at give ham disse to links:

http://www.eksperten.dk/faq#faq-3
http://www.eksperten.dk/faq#faq-5

Held og lykke  :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
18. august 2013 - 06:38 #3
Kan jeg se jeg skal til at hjælpe en ny bruger giver jeg ham/hende denne guide med til sidst i mit første indlæg, så de ved hvordan point systemet virker:

PS Skriv tilbage i kommentar. Svar bruges normalt af hjælperne i forbindelse med pointgivning som tak for hjælpen.
Kun hvis du ikke får en løsning bruger du svar funktionen og selv accepterer dette svar.
Du kan her se hvordan man accepeterer et svar på Eksperten
http://www.youtube.com/ (...)
når du forhåbentligt har fået løsningen :-)

Glemmer jeg at få det med, eller spørgeren gemmer det, vil jeg de første gange gøre som milter beskriver.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. august 2013 - 07:01 #4
Jeg vil dog ikke anmelde en spørger, som ikke har givet point for min hjælp.
Man kan jo oprette point spørgsmål, hvor man henviser til oprindelig tråd.
Det vil jeg så fortælle spørgeren hvordan man gør.
Gider spørgeren ikke at gøre nogle af delene, og bare lader som ingenting, vil jeg så måske springe dennes spørgsmål over en anden gang.
Avatar billede Poko1 Ekspert
18. august 2013 - 07:39 #5
Tag det som en oplevelse i 99 ud af 100 spørgsmål tager vedkommende selv point.
http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/johnbr
Avatar billede jepzen Nybegynder
18. august 2013 - 13:44 #6
Tja. Ok. Nu ved jeg ihvertfald, at jeg ikke gider hjælpe ham en anden gang.

Hvem vil have point?

:)
Avatar billede milter Ekspert
18. august 2013 - 13:52 #7
Som #1 skriver, så er spørgsmål vedr. eksperten.dk gratis. Snup dem selv :-)
Avatar billede jepzen Nybegynder
19. august 2013 - 00:55 #8
Nå ja. Okay :) Takker ;)