Avatar billede Fiber Bjørn Juniormester
14. august 2013 - 01:37 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

2 script på samme side

Jeg kan ikke få disse 2 scripts til at fungere på samme side, men de fungere godt nok enkeltvis.
Hvad er galt.....
Er det noget med at de har samme navn de 2 script?????
Hvis hvor skal det så rettes for at det virker. Synes at jeg har prøvet næsten alt :)

De 2 script står lige før </head> altså lige som det er vist i bunde af dette indlæg

1 Script: --------------------------------------------------

<!--#####  Start Fancybox #####-->
    <script type="text/javascript" src="http://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.4/jquery.min.js"></script>
    <script>
        !window.jQuery && document.write('<script src="js/fancybox/jquery-1.4.3.min.js"><\/script>');
    </script>
    <script type="text/javascript" src="js/fancybox/jquery.mousewheel-3.0.4.pack.js"></script>
    <script type="text/javascript" src="js/fancybox/jquery.fancybox-1.3.4.pack.js"></script>

</script>

    <script type="text/javascript">
        $(document).ready(function pic() {
            /*
            *  Examples - images
            */

            $("a#example1").fancybox();

            $("a#example2").fancybox({
                'overlayShow'    : false,
                'transitionIn'    : 'elastic',
                'transitionOut'    : 'elastic'
            });

            $("a#example3").fancybox({
                'transitionIn'    : 'none',
                'transitionOut'    : 'none'
            });

            $("a#example4").fancybox({
                'opacity'        : true,
                'overlayShow'    : false,
                'transitionIn'    : 'elastic',
                'transitionOut'    : 'none'
            });

            $("a#example5").fancybox();

            $("a#example6").fancybox({
                'titlePosition'        : 'outside',
                'overlayColor'        : '#000',
                'overlayOpacity'    : 0.9
            });

            $("a#example7").fancybox({
                'titlePosition'    : 'inside'
            });

            $("a#example8").fancybox({
                'titlePosition'    : 'over'
            });

            $("a[rel=Galleri]").fancybox({
                'transitionIn'        : 'none',
                'transitionOut'        : 'none',
                'titlePosition'     : 'over',
                'titleFormat'        : function pic(title, currentArray, currentIndex, currentOpts) {
                    return '<span id="fancybox-title-over">Image ' + (currentIndex + 1) + ' / ' + currentArray.length + (title.length ? '   ' + title : '') + '</span>';
                }
            });

            /*
            *  Examples - various
            */

            $("#various1").fancybox({
                'titlePosition'        : 'inside',
                'transitionIn'        : 'none',
                'transitionOut'        : 'none'
            });

            $("#various2").fancybox();

            $("#various3").fancybox({
                'width'                : '75%',
                'height'            : '75%',
                'autoScale'            : false,
                'transitionIn'        : 'none',
                'transitionOut'        : 'none',
                'type'                : 'iframe'
            });

            $("#various4").fancybox({
                'padding'            : 0,
                'autoScale'            : false,
                'transitionIn'        : 'none',
                'transitionOut'        : 'none'
            });
    </script>
<!--#####  Slut Fancybox #####-->

2 Script: ----------------------------------------------

<script type="text/javascript">
function MM_swapImgRestore() { //v3.0
  var i,x,a=document.MM_sr; for(i=0;a&&i<a.length&&(x=a[i])&&x.oSrc;i++) x.src=x.oSrc;
}
function MM_preloadImages() { //v3.0
  var d=document; if(d.images){ if(!d.MM_p) d.MM_p=new Array();
    var i,j=d.MM_p.length,a=MM_preloadImages.arguments; for(i=0; i<a.length; i++)
    if (a[i].indexOf("#")!=0){ d.MM_p[j]=new Image; d.MM_p[j++].src=a[i];}}
}

function MM_findObj(n, d) { //v4.01
  var p,i,x;  if(!d) d=document; if((p=n.indexOf("?"))>0&&parent.frames.length) {
    d=parent.frames[n.substring(p+1)].document; n=n.substring(0,p);}
  if(!(x=d[n])&&d.all) x=d.all[n]; for (i=0;!x&&i<d.forms.length;i++) x=d.forms[i][n];
  for(i=0;!x&&d.layers&&i<d.layers.length;i++) x=MM_findObj(n,d.layers[i].document);
  if(!x && d.getElementById) x=d.getElementById(n); return x;
}
function MM_swapImage() { //v3.0
  var i,j=0,x,a=MM_swapImage.arguments; document.MM_sr=new Array; for(i=0;i<(a.length-2);i+=3)
  if ((x=MM_findObj(a[i]))!=null){document.MM_sr[j++]=x; if(!x.oSrc) x.oSrc=x.src; x.src=a[i+2];}
}
</script>

<script type="text/javascript">

  var _gaq = _gaq || [];
  _gaq.push(['_setAccount', 'UA-39486522-1']);
  _gaq.push(['_trackPageview']);

  (function() {
    var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true;
    ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://ssl' : 'http://www') + '.google-analytics.com/ga.js';
    var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s);
  })();

</script>

        <!-- include jQuery library -->
        <script type="text/javascript" src="js/ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.3.2/jquery.min.js"></script>
        <!-- include Cycle plugin -->
        <script type="text/javascript" src="js/jquery.cycle.all.2.73.js"></script>
        <script type='text/javascript' src='js/jquery/jquery9e1e.js?ver=1.3.2'></script>

        <!--  initialize the slideshow when the DOM is ready -->
        <script type="text/javascript">
        $(document).ready(function() {
          $('.slideshow').cycle({
                fx: 'fade' // choose your transition type, ex: fade, scrollUp, shuffle, etc...
            });
        </script>

</head>
Avatar billede keysersoze Guru
14. august 2013 - 09:16 #1
Som det allerførste skal du i hvert fald sørge for ikke at inkludere flere forskellige jquery - sørg for så vidt muligt for kun at have ét og skal du endelig have gang i flere så kig på noConflict så de forskellige versioner ikke konflikter med hinanden.
Avatar billede Fiber Bjørn Juniormester
14. august 2013 - 20:25 #2
Ja det er også der jeg er henne. Men jeg har ikke arbejdet så meget med Script før. Så jeg er ret meget på bar bund hvor jeg skal starte
Avatar billede keysersoze Guru
15. august 2013 - 09:12 #3
lad være med at have en reference til den ældste jquery og se om det kommer til at virke - og ellers må du komme med et link og/eller information om hvilken fejl du får.
Avatar billede Fiber Bjørn Juniormester
06. november 2013 - 17:31 #4
Jeg har fået problemet løst.

<!--#####  Start Fancybox #####-->

    <script type="text/javascript" src="js/fancybox/jquery.mousewheel-3.0.4.pack.js"></script>
    <script type="text/javascript" src="js/fancybox/jquery.fancybox-1.3.4.pack.js"></script>

    <script type="text/javascript">
        $(document).ready(function pic() {
            /*
            *  Examples - images
            */

            $("a#example1").fancybox();

            $("a#example2").fancybox({
                'overlayShow'    : false,
                'transitionIn'    : 'elastic',
                'transitionOut'    : 'elastic'
            });

            $("a#example3").fancybox({
                'transitionIn'    : 'none',
                'transitionOut'    : 'none'
            });

            $("a#example4").fancybox({
                'opacity'        : true,
                'overlayShow'    : false,
                'transitionIn'    : 'elastic',
                'transitionOut'    : 'none'
            });

            $("a#example5").fancybox();

            $("a#example6").fancybox({
                'titlePosition'        : 'outside',
                'overlayColor'        : '#000',
                'overlayOpacity'    : 0.9
            });

            $("a#example7").fancybox({
                'titlePosition'    : 'inside'
            });

            $("a#example8").fancybox({
                'titlePosition'    : 'over'
            });

            $("a[rel=Galleri]").fancybox({
                'transitionIn'        : 'none',
                'transitionOut'        : 'none',
                'titlePosition'     : 'over',
                'titleFormat'        : function pic(title, currentArray, currentIndex, currentOpts) {
                    return '<span id="fancybox-title-over">Image ' + (currentIndex + 1) + ' / ' + currentArray.length + (title.length ? '   ' + title : '') + '</span>';
                }
            });

            /*
            *  Examples - various
            */

            $("#various1").fancybox({
                'titlePosition'        : 'inside',
                'transitionIn'        : 'none',
                'transitionOut'        : 'none'
            });

            $("#various2").fancybox();

            $("#various3").fancybox({
                'width'                : '75%',
                'height'            : '75%',
                'autoScale'            : false,
                'transitionIn'        : 'none',
                'transitionOut'        : 'none',
                'type'                : 'iframe'
            });

            $("#various4").fancybox({
                'padding'            : 0,
                'autoScale'            : false,
                'transitionIn'        : 'none',
                'transitionOut'        : 'none'
            });
    </script>
<!--#####  Slut Fancybox #####-->

<!--##### Start slideshow #####-->
<script type="text/javascript">
function MM_swapImgRestore() { //v3.0
  var i,x,a=document.MM_sr; for(i=0;a&&i<a.length&&(x=a[i])&&x.oSrc;i++) x.src=x.oSrc;
}
function MM_preloadImages() { //v3.0
  var d=document; if(d.images){ if(!d.MM_p) d.MM_p=new Array();
    var i,j=d.MM_p.length,a=MM_preloadImages.arguments; for(i=0; i<a.length; i++)
    if (a[i].indexOf("#")!=0){ d.MM_p[j]=new Image; d.MM_p[j++].src=a[i];}}
}

function MM_findObj(n, d) { //v4.01
  var p,i,x;  if(!d) d=document; if((p=n.indexOf("?"))>0&&parent.frames.length) {
    d=parent.frames[n.substring(p+1)].document; n=n.substring(0,p);}
  if(!(x=d[n])&&d.all) x=d.all[n]; for (i=0;!x&&i<d.forms.length;i++) x=d.forms[i][n];
  for(i=0;!x&&d.layers&&i<d.layers.length;i++) x=MM_findObj(n,d.layers[i].document);
  if(!x && d.getElementById) x=d.getElementById(n); return x;
}
function MM_swapImage() { //v3.0
  var i,j=0,x,a=MM_swapImage.arguments; document.MM_sr=new Array; for(i=0;i<(a.length-2);i+=3)
  if ((x=MM_findObj(a[i]))!=null){document.MM_sr[j++]=x; if(!x.oSrc) x.oSrc=x.src; x.src=a[i+2];}
}
</script>

<script type="text/javascript">

  var _gaq = _gaq || [];
  _gaq.push(['_setAccount', 'UA-39486522-1']);
  _gaq.push(['_trackPageview']);

  (function() {
    var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true;
    ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://ssl' : 'http://www') + '.google-analytics.com/ga.js';
    var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s);
  })();

</script>

        <!-- include jQuery library -->
        <script type="text/javascript" src="js/fancybox/jquery-1.4.3.min.js"></script>
        <!-- include Cycle plugin -->
        <script type="text/javascript" src="js/jquery.cycle.all.2.73.js"></script>
        <!--<script type='text/javascript' src='js/jquery/jquery9e1e.js?ver=1.3.2'></script>-->

        <!--  initialize the slideshow when the DOM is ready -->
        <script type="text/javascript">
        $(document).ready(function() {
          $('.slideshow').cycle({
                fx: 'fade' // choose your transition type, ex: fade, scrollUp, shuffle, etc...
            });

        </script>
<!--#####  Slut slideshow #####-->