Avatar billede Magn0053 Novice
13. august 2013 - 07:07 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Skift param value med javascript

Hej Allesammen

Jeg har været i gang med at prøve og lave spil men droppede det, nu har jeg en ven der skal have lavet noget til sit spil.

Selve opgaven går ud på at skifte en såkaldt "value" med javascript.

Parameter koden ser sådan ud:

<param name="userName" value="player">

Nu er meningen så at man skal have et "input" og en "button" til at skifte denne "value" med.

Håber der er nogen der kan hjælpe

Mvh Magn0053
Avatar billede magic-mouse Novice
13. august 2013 - 12:49 #1
<input type="button" onclick="document.form.userName.value='anden value';" value="click">
Avatar billede Magn0053 Novice
13. august 2013 - 12:58 #3
Jeg regner med bare at bruge Javascript da det virker lidt mere simpelt ;)

Den kode du sendte til mig virker fint men jeg vil gerne have det sådan at du kan lave dit eget userName ;)

Hvis du kan hjælpe er pointene dine ;)

Mvh Magn0053
Avatar billede michael_stim Ekspert
13. august 2013 - 13:49 #4
Du skal bare skifte 'anden value' ud med en reference til dit text field:

document.getElementById('dit_text_fields_id').value
Avatar billede magic-mouse Novice
13. august 2013 - 23:01 #5
michael_stim: Der er ikke noget ID at arbejde ud fra så han skal gå igennem DOM træet.

Hvad mener du med at lave sit eget username, du ændre bare informationen der er i 'anden value'.

Eks hvis du har et input med navn uName

<input type="button" onclick="document.form.userName.value=document.form.uName.value;" value="click">
Avatar billede michael_stim Ekspert
13. august 2013 - 23:26 #6
#5

Nej, det så jeg godt, men tænkte at opretter kunne gøre sig besværet og skrive id="blabla" ;o)
Avatar billede Magn0053 Novice
27. september 2013 - 04:50 #7
Ingen af disse virker orden ligt da man selv skulle kunne vælge et brugernavn...
Så hvis der ikke snart kommer svar tager jeg selv pointene

Mvh magn0053
Avatar billede Magn0053 Novice
11. december 2013 - 07:12 #8
Fejlede ingen har svaret tager pointene og lukker.