Avatar billede svinget Praktikant
08. august 2013 - 16:11 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Overføre værdi melle 2 php sider

Hvordan kan man overføre en værdi mellem 2 php sider, som er bestemt at hvilken link man trykker på:

Jeg har tidligere overført værdien via URL'en på side 1:
<a href="links.php?zcatagory=Sundhed">Sundhed.....</a>

På side 2 skal jeg have sat den ind i zcatagory automatisk:

<?php
$sql = "SELECT * FROM links WHERE zcatagory='VÆRDI IND HER' order by zclick DESC";
$resultat = mysql_query($sql);

while ($post = mysql_fetch_array($resultat))
{

echo " - <a href=";
echo $post['zlink'];
echo "> ";
echo $post['ztext'];
echo "</a><br>";
}
?>

Er det muligt???

Mvh. Kim
Avatar billede michael_stim Ekspert
08. august 2013 - 16:18 #1
$sql = "SELECT * FROM links WHERE zcatagory='".$_GET['zcatagory']."' order by zclick DESC";
Avatar billede michael_stim Ekspert
08. august 2013 - 16:19 #2
Tænk på SQL-injection.

Her er en guide til hvordan du undgår det:

http://www.eksperten.dk/guide/1480
Avatar billede svinget Praktikant
08. august 2013 - 16:40 #3
Det funker perfekt - takker :)

God pointe med at forebygge injection

Poster du et svar?
Avatar billede michael_stim Ekspert
08. august 2013 - 16:50 #4
Ellers tak, samler ikke på point. Læg selv et svar og accepter dit eget svar, så spørgsmålet lukkes.
Avatar billede svinget Praktikant
08. august 2013 - 17:34 #5
Tak for hjælpen :)
Avatar billede NielsErikP Mester
13. august 2013 - 21:58 #6
Hej..

@michael_stim: Kan se du linker til olebole's fremragende guide.
Vil bare lige høre om du har set noget til olebole??
Avatar billede michael_stim Ekspert
13. august 2013 - 22:31 #7
#6
Jeg er bange for at olebole er en af dem der har taget konsekvensen af ekspertens nonchalance og inaktivitet. Det er længe siden jeg har set nogen aktivitet fra oleboles side. Jeg kommer til at savne hans metaforer og lignelser og selvfølgelig også hans kompetencer.
Avatar billede michael_stim Ekspert
13. august 2013 - 22:33 #8
Går man ind på hans profil, kan man se at olebole ikke har været indlogget siden 3. maj.
Avatar billede NielsErikP Mester
14. august 2013 - 00:17 #9
Hej...

Ja... Jeg har set at han ikke har været online siden 3. maj...
Han var jo dagligt på... med sin fantastiske hjælp... har længe tænkt, hvor han blev af... Grunden til at jeg spørger.. Er jeg tænker bare der da ikke er sket ham noget i den virkelige verden..
Så jeg sætter min lid til din forklaring... men det undrer så lidt at man ikke nedlægger sin profil så.