Avatar billede PeaceDealer Nybegynder
28. juli 2013 - 20:48 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

[PHP] API Problemer

Godaften.

Sider og arbejder med en API for bips.me.
Har pt. sat deres IPN tester til at dumpe til en text fil for at kunne analyzere hvordan array'sne er sat op. Dette er filen:
http://pastebin.com/8UvcjERe

Dette er en dump af var'en $order.

Mit problem opstår når jeg skal extracte specielle informationer fra denne multidimensionelle array.

For eksembel, hvis jeg nu vil have ['hash'], ville jeg gøre sådan her:
$hash = $order['hash'];
Men dette lader ikke til at virke?
Nogen forslag?
28. juli 2013 - 20:58 #1
Hvad får du at se, når du skriver, for eksempel, echo $order['hash'];
Avatar billede PeaceDealer Nybegynder
28. juli 2013 - 21:07 #2
$order['hash'] forbliver bare tom
Avatar billede PeaceDealer Nybegynder
28. juli 2013 - 21:25 #3
Kan ikke direkte teste det, så bliver nød til at skrive det til en text fil, da jeg skal bruge deres IPN tester som bare retunere OK eller FEJL.
Avatar billede PeaceDealer Nybegynder
28. juli 2013 - 21:29 #4
Sådan her ser handle scriptet ud lige nu:
http://pastebin.com/1PLx51Qd
Avatar billede moddi100 Seniormester
29. juli 2013 - 00:17 #5
Det skyldes at $order ikke er et array, men en string. ob_get_contents() returnerer alt hvad den har fundet af indhold til dig. Den parser det ikke som et array. Ud fra et hurtigt kig på deres hjemmeside burde det være muligt at modtage data kompatibelt med funktionen
http://php.net/manual/en/function.json-decode.php

Ellers må du 1) lave din egen parser eller 2) fortælle lidt mere om hvor indholdet kommer fra.
Avatar billede jakobdo Ekspert
29. juli 2013 - 13:59 #6
Hvis du vil gemme det i en fil, så kig evt. på serialize.
Så kan du unserialize, når du vil arbejde videre med det.
Avatar billede PeaceDealer Nybegynder
31. juli 2013 - 23:45 #7
mange tak moddi100. Havde ingen idé om det ob_get_contents kun gav en string tilbage...
Kan du ikke skrive et svar?
Avatar billede PeaceDealer Nybegynder
12. august 2013 - 09:31 #8
Da modi100 ikke svare lukker jeg selv spørgsmålet.
Avatar billede moddi100 Seniormester
12. august 2013 - 21:07 #9
Helt i orden du selv tager pointene, det er godt du får fulgt op ;)
12. august 2013 - 22:02 #10
moddi100, hvis du havde været interesseret i points kunne du vel have sendt et svar som du blev bedt om for to uger siden.  Nu har PeaceDealer været så venlig selv at lukke, så spørgsmålet ikke længere stod åbent hos vi andre.
Avatar billede moddi100 Seniormester
12. august 2013 - 22:14 #11
Tror du misforstod hvad jeg skrev Christian_Belgien. Jeg mente netop at det var godt, at han lukkede spørgsmålet, nu jeg ikke svarede.
12. august 2013 - 22:38 #12
Ok, undskyld at jeg mistænkte dig for at være sardonisk.
Avatar billede moddi100 Seniormester
12. august 2013 - 22:43 #13
Det er jeg bestemt ikke. Men det er nu engang også det værste ved skriftsprog - nemlig at man så let kan misforstå hinanden