Avatar billede websitenewbie Nybegynder
23. juli 2013 - 11:24 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Oprettelse af pdf fil ud fra data på hjemmesiden

Jeg sider og skal bruge et plugin af en eller anden art der kan tag data fra en hjemmeside/datadase og udskrive den som en pdf fil
Findes dette og hvis den gør funger den med asp classic
Avatar billede larsen45 Juniormester
23. juli 2013 - 12:09 #1
Du kan se et simpelt script som dandomain har frit til rådighed for alle, som du kan bygge videre på.

default.asp
<%
    Set Pdf = Server.CreateObject("Persits.Pdf")
    Set Doc = Pdf.CreateDocument
    Doc.Title = "AspPDF eksempel"
    Doc.Creator = "DanDomain"
    Set Page = Doc.Pages.Add
    Set Font = Doc.Fonts("Verdana")
    Params = "x=0; y=600; width=570; alignment=center; size=45"
    Page.Canvas.DrawText "Dette er et PDF dokument!!.", Params, Font
    Filename = Doc.Save( Server.MapPath("demo.pdf"), false )
    Response.Write "Success! Download your PDF file <A HREF=" & Filename & ">here</A>"
    Set PDF = nothing
%>

Du skal så have AspPDF komponenten til din rådighed til dette.
Avatar billede websitenewbie Nybegynder
23. juli 2013 - 12:39 #2
Hvad er aspPDF?
Avatar billede larsen45 Juniormester
23. juli 2013 - 14:29 #3
AspPDF er et "server komponent" til dynamisk at oprette, læse, og ændre PDF format filer via asp.

Det er standard for at skabe og udveksle platform uafhængige printbare dokumenter. At give din ASP classic / ASP.NET baserede web applikationer mulighed for at generere og ændre PDF dokumenter.
Avatar billede websitenewbie Nybegynder
24. juli 2013 - 08:56 #4
ok det har det sted jeg for min website hostet
Hvis nu jeg skal oprette en større mænge tekst hvad ville den nemmeste måde at gøre det på være
Avatar billede websitenewbie Nybegynder
15. august 2013 - 08:34 #5
jeg har fået det til at virke som jeg gerne vil havde det til men nu er jeg rendt ind i et problem med æ, ø og å. Er der nogen der ved hvordan man kan håndtere dem i asp pdf?
Avatar billede websitenewbie Nybegynder
15. august 2013 - 09:47 #6
jeg har selv løst det var en database fejl og ikke en fejl i asp pdf
smider du et svar larsen så deler vi pointsne
Avatar billede websitenewbie Nybegynder
22. august 2013 - 09:07 #7
da larsen ikke har lagt et svar lukker jeg spørgesmålet