Avatar billede masteraaen Novice
22. juli 2013 - 16:12 Der er 1 løsning

redirect fra wildcard subdomæne

Som tidligere nævnt i et andet indlæg er jeg ved at færdiggøre et simpelt CMS. Hertil er der behov for redirect til et allerede eksisterende subdomæne, når man forsøger at tilgå et ikke-eksisterende subdomæne igennem wildcard subdomænet *.laros.dk (dvs. når man f.eks. skriver "whatever.laros.dk"). På det eksistende subdomæne vil PHP-kode så fylde siden med forskelligt indhold alt efter værdien af HTTP_REFERER. Det eneste tidspunkt, hvor der ikke skal være redirect er ved forespørgsler sendt til laros.dk, www.laros.dk og hjemmesider.laros.dk.

Pt. bliver alle forespørgsler til ikke eksisterende subdomæner bare ledt videre til hoveddomænet. Der er blevet forsøgt at lave en PHP-baseret nødløsning, men turen forbi wildcard subdomænet resulterer tilsyneladende ikke i nogen HTTP_REFERER, så det er umuligt at se, hvilket subdomæne, der blev forsøgt tilgået, med denne metode. Derfor har vi vendt blikket imod Apache. Det lader dog ikke til, at Apache er særlig vild med regulære udtryk som det følgende:
RedirectMatch 301 !^(www\.|hjemmesider\.)?laros\.dk http://hjemmesider.laros.dk/$1

Udtrykket evaluerer korrekt i PHPs regex-engine, og syntaks adskiller sig heller ikke umiddelbart fra, hvad man kan finde i online dokumentation. Ligeledes burde alt lagt i .htaccess-filen i rod-drevet gælde for hele den virtuelle server, så vi er mildest talt på herrens mark. Supporten hos Surftown har ladet os forstå, at det skulle være muligt at hente HTTP_REFERER ved redirects, når man havde et wildcard subdomæne, men hvordan?
Avatar billede masteraaen Novice
03. september 2013 - 22:38 #1
Lukkes
Har fundet en anden løsning.