Avatar billede mni Nybegynder
14. august 2001 - 10:56 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Opdatere en anden frame

Jeg skal have opdateret en footer-frame, hvor oplysningerne afhænger af indholdet i workspace-frame.
Når workspace-filen indlæses skal footer-filen opdateres. Der skal medsendes en variabel til footerfilen.

Jeg har ikke adgang til <body>.
Jeg har ikke mulighed for at indsætte noget i <a href ..>

Jeg har adgang til headeren og til at sætte noget ind i slutningen af filen, dog før </body> og </html>

Løsningen skal være ASP, da JavaScript giver problemer.
Avatar billede s_raagaard Nybegynder
14. august 2001 - 11:25 #1
Kan du ikke lave det således at når workspace-filen indlæses så opretter den en session variabel

eks.

<%
session(\"Value\")=request(\"value\")
%>

og at footer filen så refresher med et givent interval, hvor den so henter session(\"Value\")

eks.
<head>
<meta http-equiv=\"refresh\" content=\"2\">
</head>
<body>
<%
dim Dvalue
Dvalue=session(\"Value\")
response.write(Dvalue)
%>
</body>
</html>

/søren
Avatar billede mni Nybegynder
14. august 2001 - 11:34 #2
Tak for forslaget Søren.
Men det er ikke optimalt at have footeren til at genindlæse i tide og utide.
Session kan desværre ikke bruges i mit tilfælde.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. august 2001 - 11:38 #3
Eneste mulighed, når Sørens ikke dur, er at bruge JavaScript. Du har ikke
på nogen måde adgang til andre rammer fra ASP. Så hvad er det der
giver problemer med JavaScript?
Avatar billede mni Nybegynder
14. august 2001 - 11:55 #4
Hulk, hulk :-(
JavaScript fejlen: se mit andet spørgsmål:
http://www.eksperten.dk/spm/97910

Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. august 2001 - 11:59 #5
Ja, ok, men det kan da sagtens bringes til at virke. Du må hellere vise os hele koden,
så klarer vi (ikke nødvendigvis mig) den sagtens.
Avatar billede mni Nybegynder
14. august 2001 - 12:39 #6
Desværre kan jeg ikke vise Jer koden, fordi jeg har ikke adgang til det hele. Det er et tredieparts produkt. Det meste at koden genereres fra objekter.
Avatar billede s_raagaard Nybegynder
14. august 2001 - 12:56 #7
Har du mulighed for at opbygge et nytframeset, og bygge det op med IFRAME i stedet....?
Avatar billede mni Nybegynder
14. august 2001 - 13:12 #8
Nej jeg har desværre ikke mulighed for at ændre framesettet.
Hvis jeg byggede det med IFRAMEs, ville jeg vel stadig have problemet med at få opdateret footer-IFRAME?
Avatar billede mni Nybegynder
30. august 2001 - 12:46 #9
Jeg takker for indsatsen og lukker spørgsmålet. Kan desværre ikke give point til nogen af jer.
Jeg har stadig ikke fundet nogen løsning på problemet.