Avatar billede Lyborg Nybegynder
26. juni 2013 - 15:19 Der er 2 kommentarer

Vende en færdig kodet navigations kode om

Hej jeg sidder i et ret stort problem, jeg er i gang med at sætte en webcomic op og har endelig fundet mig en kode til mit wordpress tema, som gør at jeg kan lave navigations pile og sider under selve striben. Problemet er bare at den "vender" forkert.

Når jeg lægger en ny stribe op, så bliver den sat til at være nr 1 i talrækken, hvor den eventuelt skal være nummer 13 ( afhængig af hvor mange der er blevet lagt op). Det giver så problemer for rækkefølgen når man skal trykke til den tidligere side, som så kommer til at hedde next, i steden for previous.

Så hvis nogle af jer kan se hvordan koden skal sættes op, så jeg både får det sidste nye billede sat ind, sammen med den som er afslutningen af navigationen, så ville jeg blive mere ind glad :)

Jeg håber virkelig min forklaring giver mening.

function twentytwelve_content_nav()

    // Sets how many pages to show (leave it alone)

    $pages = '';

    // Sets how many buttons you want to show in the pagination area

    $range = 3;

    $showitems = ($range * 1)+1;

    global $paged;

    if(empty($paged)) $paged = 1;

    if($pages == '')

    {

        global $wp_query;

        $pages = $wp_query->max_num_pages;

        if(!$pages)

        {

            $pages = 1;

        }

    if(1 != $pages)

    {

        echo '<ul class="pagination">';

        if($paged > 2 && $paged > $range+1 && $showitems < $pages) echo '<li><a href="'.get_pagenum_link(1).'">«</a></li>';

        if($paged > 1 && $showitems < $pages) echo '<li>' . previous_posts_link('« Previous Page') . '</li>';

        for ($i=1; $i <= $pages; $i++)

        {

            if (1 != $pages &&( !($i >= $paged+$range+1 || $i <= $paged-$range-1) || $pages <= $showitems ))

            {

                echo ($paged == $i)? '<li class="current">'.$i.'</li>':'<li><a href="'.get_pagenum_link($i).'" class="inactive" >'.$i.'</a></li>';

            }

        if ($paged < $pages && $showitems < $pages) echo '<li>' . next_posts_link('Next Page','') . '</li>';

        if ($paged < $pages-1 &&  $paged+$range-1 < $pages && $showitems < $pages) echo '<li><a href="'.get_pagenum_link($pages).'">»</a></li>';

        echo '</ul>';

    }

// END pagination

    ?>
Avatar billede Slettet bruger
26. juni 2013 - 18:25 #1
Medmindre de SKAL komme i rækkefølge (fremadskridende handling?)
- er det så ikke meget godt at den nyeste vises først ?
Avatar billede Lyborg Nybegynder
27. juni 2013 - 08:42 #2
Den nyeste skal være først, men på den måde at den ligger til højre nede i navigationen, i steden for til venstre som den er lige nu :)

Bare et eksempel:

http://www.lfgcomic.com/page/682/