Avatar billede LarsLju Nybegynder
20. juni 2013 - 10:08 Der er 4 kommentarer

Css hack der kun rammer Safari

Hej. Kender nogen til et hack, så min CSS kan ramme Safari uden at ramme Chrome? Venlig hilsen Lars
Avatar billede Blueeyez Mester
20. juni 2013 - 10:32 #1
Hvordan ramme? Oo
User agent string er jo til og identificere browsere..
Avatar billede LarsLju Nybegynder
20. juni 2013 - 10:45 #2
Hej Blueeyez. Jeg har følgende hack til css, der kun "rammer" Chrome og Safari. Problemet er, at jeg vil lave noget css, der ikke når Chrome:

@media screen and (-webkit-min-device-pixel-ratio:0) {
  .min_klasse{color: blue;}
}

Nogle steder på nettet peger de på følgende løsning, som jeg desværre ikke forstår. Jeg ved ikke, hvordan "first-of-type" skal forstås.

* Google Chrome hack */

body:nth-of-type(1) .elementOrClassName
{
/* properties go here */
}

/* Safari hack */

body:first-of-type .elementOrClassName
{
/* properties go here */
}

Vh
Lars
Avatar billede Blueeyez Mester
20. juni 2013 - 10:53 #3
Ingen anelse, ved blot user agent strings bruges, men i visse browsere kan man jo blot skifter user agent string...
Avatar billede LarsLju Nybegynder
21. juni 2013 - 10:07 #4
Jeg har selv fundet svaret. Siden "http://htmlcsstutorials.blogspot.dk/2009/06/web-browser-hacks-css-hacks-ie-firefox.html" forklarer det rigtigt godt.

Hvis man vil have f.eks. "h1{color: #ff000;} KUN til Safari, så skriv:

body:first-of-type h1{color: #ff000;}

Så rammer man KUN Safari. Hacket @media screen and (-webkit-min-device-pixel-ratio:0) rammer både Chrome og Safari.