Avatar billede per2edb Praktikant
18. juni 2013 - 18:28 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Overfør dato til en popup

Jeg kalder en PopUp form ved navn: Kalender
Herpå ligger en ubunden tekstfelt ved navn: Datoen
Jeg skal have en dato skrevet ind men jeg får en popup menu der spørger om Datoen?

Dim AddDato As String
AddDato = "27/07/2013"

DoCmd.OpenForm "Kalender", , , "Datoen = #" & AddDato & "#"
Avatar billede per2edb Praktikant
18. juni 2013 - 19:08 #1
Jeg glemte:
Hvordan kan jeg få en værdi lagt i PopUp kalender, f.ks i tekstfeltet Datoen, hentet ned til lige efter DoCmd.OpenForm så jeg har den i en variabel.
Avatar billede terry Ekspert
18. juni 2013 - 19:18 #2
You are using the WhereCondition parameter whicg isnt going to be much use if you dont have a field in the forms recordset with that name.

I think you have two options.

1: First open the form, and then move the value of adddato to the field

Forms!Kalender.Datoen  = ...
something lik ethat.

2: Use teh OpenArgs parameter of the OpenForm method to copy the value to the form when you open it. Then in the code of the popup move the value to teh field.

DoCmd.OpenForm "Kalender" , , ,,,, AddDato

In the popup forms OPen Event you now have access to Openargs parameter

Sub Form_Open(Cancel As Integer)
    me.Datoen = "Datoen = #" & Me.OpenArgs & "#"
Avatar billede per2edb Praktikant
18. juni 2013 - 20:33 #3
Jeg får følgende vist i tekstfeltet Datoen:

Datoen = #27/07/2013#

Jeg har følgende koder:

Dim AddDato As String
AddDato = "27/07/2013"

DoCmd.OpenForm "Kalender", , , , , , AddDato

Private Sub Form_Open(Cancel As Integer)
Me.Datoen = "Datoen = #" & Me.OpenArgs & "#"
End Sub
Avatar billede terry Ekspert
18. juni 2013 - 22:02 #4
remove the ## then!

but now at least you know how to get a value copied from one form to another, getting the format correct is another question :-)
Avatar billede per2edb Praktikant
18. juni 2013 - 22:24 #5
Hej og tak - det virker

Hvordan får jeg en ny værdi lagt i PopUp'ens tekstfelt: [Datoen] tilbage til formen med DoCam kaldet?
Avatar billede terry Ekspert
19. juni 2013 - 18:10 #6
you'll need to do it in  code, something like

forms!frmStartForm.AddDato = me.Datoen