Avatar billede MolleBarb Nybegynder
06. juni 2013 - 10:06 Der er 2 kommentarer

Søg efter og erstat indhold i arraylists

Hej.

Jeg har et array som indeholder tastaturgenveje til et program. Disse genveje er forskellige alt efter hvilket OS man benytter programmet fra, derfor er der forskellige mulige udfald af genveje.

Array med genvejstasterne bliver gemt i en seperart fil for let at kunne opdatere genvejene. Jeg har altså ikke adgang til at ændre indholdet i arrayet, kun modtage indholdet. Dette indhold skal så ændres alt efter hvilket OS man benytter.

Jeg skal finde alle de værdier i arrayet der hedder noget med "CMD" og erstatte CMD med "CTRL".

Er der nogen der har nogle gode idéer? Jeg ville foretrække hvis dette var muligt ved brug af JavaScript, men alle mulige forslag modtages gerne.
Avatar billede MolleBarb Nybegynder
06. juni 2013 - 12:45 #1
Det der skal erstattes ser således ud:

var a =    [{key:"CMD + Q",value:"QUIT"},,.....]

På en windows baseret maskine skal koden dog være som følgende:

{key:"CTRL + Q",value:"QUIT"},

Om der bliver oprettet en ny variabel med et nyt array med de nye værdier gør ikke noget. Kan man klare det uden ville det dog se lidt bedre ud.
Avatar billede moddi100 Seniormester
08. juni 2013 - 13:33 #2
Lige med på en lytter