Avatar billede jonaslr Nybegynder
01. juni 2013 - 23:20 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

PHP mysqli_result fejl

Hej guys.

Får en fejl jeg simpelthen ikke kan spotte, nogen der kan spotte den?

FEjlmeddelelsen er:
Fatal error: Cannot use object of type mysqli_result as array in

koden er:

$query = $con->query("SELECT navn,kat_nr FROM cms_menu WHERE id='$_GET[id]'");

echo "test ".$query['navn']." test";
Avatar billede arne_v Ekspert
01. juni 2013 - 23:47 #1
Ja.

mysqli query returnerer et mysqli result objekt som du kan hente data fra - den returnerer ikke data selv - og du kan derfor ikke indeksere med kolonne navn.

Se evt. eksempel i:

http://www.php.net/manual/en/mysqli-result.fetch-row.php
Avatar billede jonaslr Nybegynder
01. juni 2013 - 23:58 #2
beklager forvirringen, jeg har ikke kodet PHP længe og i mellemtiden er mysqli blevet et must have. Hvad jeg vil have er ET enkelt databaseudtræk, altså kun udtrække et menupunkt, hvordan gør jeg det?
Avatar billede jonaslr Nybegynder
02. juni 2013 - 00:03 #3
Vil have gjort således uden mysqli:

$db_hent = mysql_query("SELECT navn,kat_nr FROM cms_menu WHERE id='".$_GET[id]."'");
        $row = mysql_fetch_array($db_hent);
Avatar billede arne_v Ekspert
02. juni 2013 - 00:04 #4
Hvis du vil hente flere raekker se linki #1.

Hvis du kun vil hente en enkelt raekke saa se:

http://www.php.net/manual/en/mysqli-result.fetch-array.php
Avatar billede arne_v Ekspert
02. juni 2013 - 00:06 #5
Se eksemplet i link i #4 - det maa passe perfekt.
Avatar billede arne_v Ekspert
02. juni 2013 - 00:07 #6
Og saa skal du naturligvis pruge prepare til at faa den query parameter ind ellers er der jo ikke meget pointe i at skifte til mysqli.
Avatar billede arne_v Ekspert
02. juni 2013 - 00:08 #7
Avatar billede arne_v Ekspert
02. juni 2013 - 00:09 #8
Avatar billede jonaslr Nybegynder
02. juni 2013 - 00:45 #9
Yes. Dit link til php net, gav pote :) lig et svar og mange gange tak for hjælpen!
Avatar billede arne_v Ekspert
02. juni 2013 - 00:51 #10
svar