Avatar billede HBP1979 Nybegynder
26. maj 2013 - 16:29 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hent Dansk dato og tidspunkt fra database i php

Jeg vil gerne høre om nogen kan hjælpe mig på vej til at løse mit problem.

Jeg har en Joomla side som er sat på server tidszone: København, men gemmer tidspunkter og datoer med UTC i Mysql. Dvs. 2 timer bagud.
Til daglig er det ikke noget problem, Men jeg har et script som skal sende en automatisk mail ud omkring hvilket tidspunkt et indlæg bliver udgivet.

Når jeg vil hente tidspunktet fra databasen passer det ikke med den faktiske danske tid.

Min kode i php for at hente tidspunktet er skrevet således.
    $string = str_ireplace('##DATE##', $item->publish_up, $string);
Hvor ##DATE## bliver udskiftet i mailen, med tidspunktet registreret i database under publish_up

Hvilken kode kan til tilføje for at få den ønskede tid?

På forhånd tak
Henrik
Avatar billede HBP1979 Nybegynder
21. december 2013 - 00:31 #1
afslut
Avatar billede HBP1979 Nybegynder
21. december 2013 - 00:31 #2
afslut