Avatar billede CodingJoe Nybegynder
23. maj 2013 - 22:56 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Mine float værdier mister '.' når jeg læser tal i dem

Jeg har et Gps objekt med tilhørende latitude og longitude værdier.
Værdierne jeg læser fra er korrekte i formaet xx.xxxxxx, dog har jeg bemærket under debug, at punktummet ryger væk, så tallene bliver til hele tal xxxxxxxx. Jeg skal sikkert sætter noget culture op, men hvor og hvordan gør jeg dette? Det skal ikke være et globalt sted, da resten af mit site kører på dansk.
Avatar billede CodingJoe Nybegynder
23. maj 2013 - 22:59 #1
Jeg kan se, det sker under indlæsning fra en streng, hvor jeg gør følgende:
var minLat = float.Parse(coordinates.Value); // .Value er en streng
Avatar billede CodingJoe Nybegynder
23. maj 2013 - 23:01 #2
float lat = Convert.ToSingle("50.09445", CultureInfo.InvariantCulture);
Avatar billede Syska Mester
25. maj 2013 - 01:41 #3
Præcis, antager du delv har svaret på dit eget spm ;-)
Avatar billede arne_v Ekspert
27. maj 2013 - 02:38 #4
To off topic spoergsmaal:
1) hvorfor float og ikke double?
2) hvorfor skifte fra float.Parse til Convert.ToSingle?
Avatar billede CodingJoe Nybegynder
22. november 2013 - 22:13 #5
Lukker denne.