Avatar billede LS-Falster Juniormester
23. maj 2013 - 12:15 Der er 1 løsning

Hvor er

Jeg har været vant til at arbejde med Word 2003, hvor der var mulighed for at afspille en makro enten ved indgang eller udgang af et tekstfelt.

I Word 2010 kan jeg ikke finde den tilsvarende funktion. Jeg har prøvet mig lidt frem med at indsætte feltet MacroButton (under hurtige dele), men jeg kan ikke få makroen til at virke.

Makroen, som Lene Fredborg har været så venlig at lave til et tekstfelt, ser således ud:

Sub SletTomtFelt1()

  Dim f As FormField
  Set f = ActiveDocument.FormFields("Text1")
      If f.Result = "-" Then
        'fjern beskyttelse
        UnprotectForFormFields ActiveDocument
        f.Range.Paragraphs(1).Range.Delete
        'beskyt igen
        ProtectForFormFields ActiveDocument
      End If

End Sub

Function ProtectForFormFields(oDoc As Document)
    'Slå beskyttelse som formular TIL:

    With oDoc
        If .ProtectionType <> wdAllowOnlyFormFields Then
            .Protect Password:="", NoReset:=True, Type:=wdAllowOnlyFormFields
        End If
    End With
End Function

Function UnprotectForFormFields(oDoc As Document)
    'Slå beskyttelse som formular FRA:

    With oDoc
        If .ProtectionType <> wdNoProtection Then
            .Unprotect Password:=""
        End If
    End With
End Function

Jeg ved ikke, hvordan koden skal se ud, for at det virker, når man indsætter feltet MacroButton, men håber på jeres hjælp
Avatar billede LS-Falster Juniormester
23. maj 2013 - 12:51 #1
Fejloprettet. Nyt spørgsmål oprettet - denne gang med overskrift.