Avatar billede fhansen82 Mester
13. maj 2013 - 10:07 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fil link i iE

Kører et VBscript som sender nogle informationer videre til et iE vindue. Jeg har forsøgt at lave et link til en filplacering, men kan ikke få det til at virke. Jeg har flere informationer gemt i nogle arrays, som samles i en variabel, her i blandt en filplacering på et drev. Informationerne sendes herter videre til iE vinduet. Hvordan får jeg lavet denne string værdi (filplacering) om til et link, som åbner mappen hvor i filen er placeret? Har prøvet med HTML tag'et <A href:"file://///" & path(i) & "></A>" i forskellige afskygninger, bl.a. med dobbelt "" (altså """). Den samlede stringværdi gemmes i en variabel og hentes senere og sendes til et iE vindue. Her er et eksempel på opsætningen:

arrTest1 = "2013-05-13"
arrTest2 = "c:\test.txt"
strTest1 = arrTest1 & "<A href="file://///" & arrTest2 & "><A>"
objExplorer.Document.Body.InnerHTML = "Resultat:<BR>" _
                                    & "Dato/Sti<BR>" _
                                    & strTest1

Filplaceringen skal så være et link, man kan klikke på. Håndterer jeg det forkert eller er jeg tæt på :O)
Avatar billede fhansen82 Mester
13. maj 2013 - 10:16 #1
Nå, fik link delen til at virke. Det var forkert antal ". Men jeg får dog stadig ikke filplaceringen som link.
Avatar billede fhansen82 Mester
13. maj 2013 - 10:18 #2
Koden ser således ud nu:

"<A href=""file://///" & arrPath(i) & ">"""

Jeg får ikke stien som link, men alt det efterfølgende. Det linker dog ikke til noget.
Avatar billede fhansen82 Mester
13. maj 2013 - 10:36 #3
Okay. Tror jeg er kommet et skridt videre. Der må tilsyneladnede ikke være mellemrum i stien til linket, hvilket nogle af mine filplaceringer har.
Avatar billede fhansen82 Mester
13. maj 2013 - 10:41 #4
Har noget at arbejde videre med nu. Lukker spørgsmålet og poster igen, hvis ikke jeg kan komme videre.