Avatar billede krestensb Nybegynder
12. maj 2013 - 15:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

samle to tabeller med kolonner i forskellig rækkefølge

Kan man samle to tabeller i EXCEL 2010 der har de samme kolonner, men i forskellig rækkefølge,

Fx her (første række er overskrifter)

tabel 1:
dyr    biler    mad
hest    bmw      ost
ko      fiat      brød

Tabel 2:
biler  dyr      mad
skoda  kat      mælk
opel    kanin    frygt
Avatar billede RasmusJes Nybegynder
12. maj 2013 - 15:35 #1
Kan du ikke bare kopier/sæt ind? Eller skal det være et eller andet fancy automatisk, som kan genkende overskrifterne?
Avatar billede kim1a Ekspert
12. maj 2013 - 17:51 #2
Lidt omstændigt kunne du jo lave horisontale opslag - er antallet af rækker fast, eller varierer de? En formel i stil med:
hlookup([overskrift];[tabellen du slår op i];row(1);false)

Så er det blot row(1) du skal have til at tælle fortløbende, så får du værdierne med.
Avatar billede krestensb Nybegynder
12. maj 2013 - 18:33 #3
Min tabel er noget større end eksemplet, og det jeg gør nu er klip og klister, og det er også omstændeligt. Jeg havde håbet der var en indbygget kommando eller et plugin der kunne løse det.
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2013 - 06:11 #4
Hvad er kriteriet for, hvordan tabellerne skal samles. Hvordan skal slutresultatet se ud?
Avatar billede anedi Ekspert
16. maj 2013 - 10:46 #5
Hvad med at sortere tabellerne fra venstre mod højre, så får du overskrifterne i samme rækkefølge.

Det gør umiddelbart copy/paste arbejdet mere overskueligt.
Avatar billede krestensb Nybegynder
09. juli 2013 - 13:18 #6
Løst