Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2013 - 17:38 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Inconsistent accessibility

Sidder og er blevet færdig med class filer m.v. og idet jeg starter min debug, så fremkommer følgende:

Inconsistent accessibility: parameter type 'System.Collections.Generic.List<Casafinder.PropertyData>' is less accessible than method 'Casafinder.Form3.Form3(System.Collections.Generic.List<Casafinder.PropertyData>)

Inconsistent accessibility: parameter type 'System.Collections.Generic.List<Casafinder.PropertyData>' is less accessible than method 'Casafinder.Form2.Form2(System.Collections.Generic.List<Casafinder.PropertyData>)

Har 2 class filer, den ene er PropertyData.cs og anden er navngivet FileSerialize.cs.

Form2 indeholder en dataGridView og form3 indeholder en find knap og ellers en listbox.
Avatar billede Syska Mester
07. maj 2013 - 17:50 #1
Du må have nogen private metoder/klasser.

Specielt nok din PropertyData eller dine forms.

mvh
Avatar billede Syska Mester
07. maj 2013 - 17:50 #2
eller protected.
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2013 - 18:59 #3
Hey Buzzzz

Min #region Properties har kun public og ellers er PropertyData
som nedenstående

namespace Casafinder
{
    [Serializable]
    class PropertyData
    {
#region Member Variables

        private Guid mId;
        private string mProvince;
        private string mCity;
        private string mPropertytype;
        private string mContracttype;
        private string mRooms;
        private string mBath;
        private string mLocation;
        private DateTime mDateviewed;
        private byte[] mPicture;
        private string mPicturename;

#endregion

#region Constructors

        public PropertyData()
        {
            mId = Guid.NewGuid();
        }

        public PropertyData(string province)
        {
            mId = Guid.NewGuid();
            mProvince = province;
        }

        #endregion

Mine Variabler er sådanne i Form1
#region Variable Declarations

        private List<PropertyData> properties;  // a container for the property collection
        PropertyData currentproperty;          // the current property (displayed)
        string currentFilePath;                // the path to the property file
        int currentPosition;                    // the position within the property list
        bool dirtyForm;                        // make the form dirty when changed

        #endregion
Avatar billede Syska Mester
07. maj 2013 - 19:42 #4
Jeg tror alt som default default private.

class PropertyData
Giver rent faktisk:
private class PropertyData

Ret det til:
public class PropertyData
Avatar billede Syska Mester
07. maj 2013 - 19:42 #5
svar, hvis det nu skulle være korrekt :-)
Avatar billede Spotgun Seniormester
07. maj 2013 - 20:03 #6
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2013 - 20:32 #7
Takkkk ;-)