Avatar billede heyn Nybegynder
30. april 2013 - 15:36 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Linux: Jeg vil gerne tilføje gtk+2.0 til en allerede meget kompliceret makefile

Hej Eksperter

Jeg er helt ny i makefiles i Linux.

Jeg har en meget kompliceret makefile som andre har udviklet i forvejen.

Nu ønsker jeg at tilføje gtk+-2.0 til makefilen.

Når jeg kompilerer min test på følgende måde går ting godt

gcc -o status status.c `pkg-config --libs -cflags gtk+-2.0`

Men for min rigtige fil AskingForReceipt.c der kompileres med make er det helt anderledes.

`pkg-config --libs -cflags gtk+-2.0` skal jo tilføjes.

Her er nogle hovedlinier i min makefile:

LIBRARY = "FlexDriver.so" -L"lib" -L"$(LPTH)" --no-export-all-symbols --add-stdcall-alias
INCLUDE = -I"include" -I"$(SPTH)" -I"$(SPTH)/include"  -I"$(SPTH)/common"  -I"$(SPTH)/merch_ecr"

CC      =  gcc
CFLAGS  =  -c -O2 -g0 -DBUILDING_LINUX_DLL -D_P_ALIGNED_=packed -fsigned-char -Wall -Wsign-compare $(INCLUDE)

#Linking
$(OUTF): $(OBJS) depend
    $(CC) -g -Wl,-Map,$(OUTF).map -g -o $@ $(OBJS) $(LIBRARY)

    $(CC) -M $(CFLAGS) $< | sed 's/$</ Makefile $</' > $@

Kan nogle fortælle mig hvor og hvordan jeg skal placere delen med `pkg-config --libs -cflags gtk+-2.0`

Med venlig hilsen Christian
Avatar billede heyn Nybegynder
01. maj 2013 - 11:24 #1
Jeg kunne forestille mig at man bl.a. skulle tilføje noget i stil med

GTKCFLAGS = `pkg-config --libs -cflags gtk+-2.0`

Men skal

$(GTKCFLAGS)

så tilføjes til

$(CC) -M $(CFLAGS) $< | sed 's/$</ Makefile $</' > $@

og hvordan?
Avatar billede heyn Nybegynder
02. maj 2013 - 10:21 #2
Spørgsmålet er flyttet til

http://www.eksperten.dk/spm/980619