Avatar billede artico Novice
27. april 2013 - 15:34 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

kalde en class via form

Jeg vil gerne "køre" denne ahref automatisk: <a class="add-item" href="java script:void(0);">Add item to cart</a>
når der blir tilføjet vare til min ordre.

Kan linket "omsættes" så det f.eks virker sammen med en form, eller når en session variabel bliver ændret ?
Avatar billede olebole Juniormester
27. april 2013 - 17:20 #1
<ole>

Jeg har læst dit spørgsmål 5-6 gange, men kan umuligt uddrage nogen som helst mening. Hvad spørger du om?

/mvh
</bole>
Avatar billede artico Novice
27. april 2013 - 17:34 #2
Ok, Ups ... Jeg prøver lige igen:

Jeg har dette skriv:
$('a.add-item').click(function(){
  $('#item-added').show();
  $('#item-added').delay(3000).fadeOut();
});

<div id="item-added" class="popup">
    Item has been added to the cart.
</div>

<a class="add-item" href="java script:void(0);">Add item to cart</a>

NU vil jeg så gerne, kombinere det med en form som jeg har i forvejen som denne:
<form action='index.php?nx=wms_include/vare_visning&alle' method='POST'>

eller vise pop uppen når min $_SESSION['shopcart'] ændre sig..
Avatar billede olebole Juniormester
27. april 2013 - 17:39 #3
JavaScript har (Gud være lovet!) ingen anelse om, hvornår din session ændrer sig. Hvad mener du med at 'kombinere' scriptet med en form?
Avatar billede artico Novice
27. april 2013 - 17:56 #4
Jo istedet for at klikke på linket:
<a class="add-item" href="java script:void(0);">Add item to cart</a>
Så kunne man måske kalde class="add-item" fra formen, så der kommer en pop op?
Avatar billede olebole Juniormester
27. april 2013 - 18:06 #5
Jeg forstår stadig ikke, hvad du vil
Avatar billede artico Novice
27. april 2013 - 18:19 #6
Jeg vil bare finde ud af hvordan man kan gøre dette:
<a class="add-item" href="java script:void(0);">Add item to cart</a>

Bare via en form istedet for et link...
Avatar billede olebole Juniormester
27. april 2013 - 18:28 #7
Jeg er nødt til at gentage: Du taler komplet sort!

Hvis jeg skal gætte på, hvad du mener, får jeg ikke mere fornuft ud af dit spørgsmål. Et godt gæt kunne være, at du gerne vil have vist en popup, når brugeren submitter formen - men det giver jo ikke mening.

Når en formular submittes, sker der jo et sideskift - hvilket betyder, at brugeren ikke kan nå at se popup'en.

Du er nødt til at forklare dig tydeligere.
Avatar billede artico Novice
27. april 2013 - 18:39 #8
Mit første indlæg viser jo med en kode hvad der sker:
Når man klikker på linket, så kommer der en pop up midt på skærmen.

Jeg vil så gerne have et vink med en vognstang, på hvordan jeg får samme pop up vist, men bare når man tilføjer noget til mit:
$_SESSION['shopcart'] ..

Jeg trorde så at det skulle være via formen/submit, fordi det er sådan jeg "fylder i" $_SESSION['shopcart'] på nuværende tidspunkt.
Avatar billede olebole Juniormester
27. april 2013 - 18:48 #9
"Mit første indlæg viser jo med en kode hvad der sker:
Når man klikker på linket, så kommer der en pop up midt på skærmen."

Ja, men det er jo ikke det, du spørger om. Du vil gerne have, at der sker noget andet ... men hvad? Det har du stadig ikke forklaret på en for andre forståelig måde.

Jeg får stadig ikke mening ud af dine manglende forklaringer.
Avatar billede repox Seniormester
27. april 2013 - 19:05 #10
Er enig med ole - det giver ikke så meget mening det du spørger om...
Avatar billede artico Novice
27. april 2013 - 19:47 #11
Ok, så prøver jeg med:

Jeg vil gerne have, en pop op meddelelse når der bliver tilføjet noget til mit array: $_SESSION['shopcart']

Nogen gode ideer...
Avatar billede olebole Juniormester
27. april 2013 - 19:50 #12
Jeg giver op!
Avatar billede repox Seniormester
27. april 2013 - 19:51 #13
Kan du ikke bare åbne en popup på den side du henviser til, når du "tilføjer noget til dit array"?

Er der et issue her? Er det JavaScript'en til at lave en popup du mangler?
Avatar billede artico Novice
27. april 2013 - 20:05 #14
Jo, det kunne jeg måske godt, jeg roder lige med det :-)
Avatar billede artico Novice
27. april 2013 - 23:35 #15
Hvis nogen kan bruge det til noget, så er løsningen:
<script>$(document).ready (function() { $('a.add-item')[0].click(); });</script>