03. april 2013 - 14:36
Der er
11 kommentarer og 1 løsning
tutorial i indkapsling
Hej jeg har denne opgave: skriv en klasse hvor en overloaded metode adder tager to argumenter af typen int eller double. Summen af disse skal placeres i klassens private variabel temporaer. En anden metode i klassen skal udskrive indholdet af temporaer public class Opgave3_2_1 { private int temporaer; private void adder(int a, int b){ temporaer = a+b; } private void adder(double a, double b){ temporaer = a+b; } public void output() { System.out.println(temporaer); } } hvordan kan man placere en sum fra to int`s og en sum fra to double`s i den samme variabel? uden at få en mismatch fejl.
Annonceindlæg fra Infor
03. april 2013 - 14:44
#1
Hvis temporarer er double boer det compile. Men designet et ikke sundt.
04. april 2013 - 11:53
#2
ok er gået lidt kold her...har problemer med at få udskrevet indholdet af temporaer?? og hvordan kan jeg goere designet sundt? public class Opgave3_2_1 { private static double temporaer; public static void adder(int a, int b){ temporaer = a+b; } public static void adder(double a, double b){ temporaer = a+b; } public static void output() { System.out.println(temporaer); } public static void main(String[] args) { int x=3; int y=4; double z=2; double q=5; Opgave3_2_1 udskriv = new Opgave3_2_1(); udskriv.output(); } }
04. april 2013 - 15:11
#3
Ladd adder metoderne returnere resultatet i.s.f. at gemme det i et field.
04. april 2013 - 20:35
#4
jeg er kommet frem til dette som kan compiles, men mener ikke opgaven er loest efter opgavebeskrivelsen og som en oevelse i indkapsling? public class Opgave3_2_1 { private static double adder(int a, int b){ double temporaer = a+b; return temporaer; } private static double adder(double a, double b){ double temporaer = a+b; return temporaer; } public static void main(String[] args) { int x=3; int y=4; double z=6; double q=5; double c = adder(x,y); System.out.println(c); double d = adder(z,q); System.out.println(d); } }
04. april 2013 - 22:46
#5
Der er ikke meget indkapsling i dette, men det er maaden man vil lave en adder metode paa.
04. april 2013 - 22:48
#6
Hvis der skal arbejdes videre med #2 saa noget a la: public class Opgave3_2_1 { private double temporaer; public static void adder(int a, int b){ temporaer = a+b; } public static void adder(double a, double b){ temporaer = a+b; } public static void output() { System.out.println(temporaer); } public static void main(String[] args) { int x=3; int y=4; double z=2; double q=5; Opgave3_2_1 udskriv = new Opgave3_2_1(); udskriv.adder(x, y); udskriv.output(); udskriv.adder(z, q); udskriv.output(); } } men det er virkeligt et daarligt design.
05. april 2013 - 08:45
#7
Hej, har skrevet et "static" ind i anden linie, (private static double temporaer;) ellers kunne det ikke compile, da jeg fik tre fejl. ja designet er sikkert noget skrammel, he he, men nybegynderen kaemper en brav kamp. kunne jeg lokke dig til at give et bud på et mere stabilt design. public class Opgave3_2_1 { private static double temporaer; public static void adder(int a, int b){ temporaer = a+b; } public static void adder(double a, double b){ temporaer = a+b; } public static void output(){ System.out.println(temporaer); } public static void main(String[] args) { int x=3; int y=4; double z=6; double q=5; Opgave3_2_1 udskriv = new Opgave3_2_1(); udskriv.adder(x,y); udskriv.output(); udskriv.adder(z,q); udskriv.output(); } }
08. april 2013 - 04:14
#8
public class Opgave3_2_1 { private double temporaer; public void adder(int a, int b){ temporaer = a+b; } public void adder(double a, double b){ temporaer = a+b; } public void output(){ System.out.println(temporaer); } public static void main(String[] args) { Opgave3_2_1 udskriv = new Opgave3_2_1(); udskriv.adder(3, 4); udskriv.output(); udskriv.adder(6.0, 5.0); udskriv.output(); } } er lidt bedre
08. april 2013 - 04:14
#9
#4 er den rigtige loesning.
08. april 2013 - 04:15
#10
Og jeg aner ikke hvor indkapsling kommer ind i billedet!
08. april 2013 - 04:15
#11
og et svar fra mig
08. april 2013 - 11:03
#12
mange tak for svaret...
Kurser inden for grundlæggende programmering