Avatar billede lone_a_p Praktikant
31. marts 2013 - 11:29 Der er 7 kommentarer

PhpDesigner8

Kære eksperter,

Jeg overvejer at købe phpdesigner8 til lige godt 500 kr.

Det kunne være fedt med en editor, der kommer med kodeforslag, og har diverse afslutninger på kode > } osv.
Jeg kan se, at der både er php, css og HTML i denne editor - og opdateret!

Jeg kan se en masse 'for' - er der nogen der vil tale imod at benytte phpdesigner8, inden jeg downloadet trial i første omgang?

Mvh Lone
Avatar billede michael_stim Ekspert
31. marts 2013 - 12:06 #1
Det der evt. skulle tale i mod skulle være at der er masser gratis editorer på markedet. Kender ikke den du omtaler, men selv bruger jeg komodo editor og der er både auto complete og færdig kode indbygget og så er den gratis.
Avatar billede Fnugus Nybegynder
31. marts 2013 - 16:43 #2
Nu har jeg brugt det i mange år, og det eneste jeg har fundet, der taler imod, er at det ikke umiddelbart kan installeres på Linux og Mac. Jeg har selv brugt phpDesigner i mange år, både privat og professionelt. Der er, som michael_stim har nævnt, en del gratis IDE'er rundt omkring, som måske kan nogle af de samme ting.
Avatar billede arne_v Ekspert
31. marts 2013 - 17:44 #3
Der er rigtigt mange PHP udviklere som bruger gratis IDE'er eller editorer.

Umiddelbart er jeg lidt skeptisk overfor vaerdien af at betale for en PHP ide.

Jeg har selv brugt:

Eclipse med PDT (IDE)
JEdit (editor)

Jeg ved at der er andre som bruger:

Notepad++ (editor)
Avatar billede arne_v Ekspert
31. marts 2013 - 17:46 #4
Eclipse med PDT er reelt gratis versionen af Zend Studio (og Zend er vel PHP firmaET).
Avatar billede lone_a_p Praktikant
01. april 2013 - 10:44 #5
Det der tiltaler mig rigtig meget hos phpDesigner er, at de både har de nyeste php, HTML5 og CSS3 i sig.

Har de andre programmer det?

Arne > jeg har lige set et par youtube-videoer om Eclipse, det ser også ud til at være et godt program. Kan det validere HTML5 og CSS3?
Avatar billede arne_v Ekspert
01. april 2013 - 15:00 #6
Jeg startede Eclipse PDT op og baade HTML og CSS har en "Validate" i kontekst menu.

Saa et eller andet er der.

Om det virker godt ved jeg ikke.

Men da det er gratis, saa kan du nemt selv proeve.

Og fordi Eclipse er saa udbredt som det er boer det ogsaa vaere nemt at faa hjaelp til det.

StackOverflow har 18 spoergsmaal tagget med 'phpdesigner' og 41787 spoergsmaal tagget med 'eclipse'.

Og spoergsmaal omkring HTML og CSS validering er jo ikke begraenset til dem der briger Eclipse til PHP.
Avatar billede arne_v Ekspert
30. juli 2013 - 05:22 #7
Tid at faa afsluttet her?