Avatar billede Unknown3520 Nybegynder
23. marts 2013 - 18:36 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvilken bærbar???

Hej derude

Jeg søger en bærbar der kan holde længe... den skal bruges til skole og spil (BF3, PS2 osv).
Jeg leder i prisklassen ved omkring de 9000 gerne mindre hvis muligt, nogle forslag?

mvh
Avatar billede NielsErikK Juniormester
23. marts 2013 - 19:15 #2
GeForce GT 650M Scorer ca. 1,279
GeForce GTX 660M Scorer ca 1,601
GeForce GTX 670MX Scorer ca. 2,059
2 stk. GT 650m i SLI Scorer i bedste fald ca. som GTX 670m/670mx
GeForce GTX 675M Scorer ca: 2,353
Radeon HD 7970M Scorer ca. 3,780
Avatar billede milter Ekspert
23. marts 2013 - 22:00 #3
@unknown3520.

Men du skal stadig huske på, at "holde længe" og "bærbar" ikke kan forenes. En bærbars grafikdel har i langt, langt de fleste tilfælde overkredet sin "Brug før ...."-dato efter max 2 år, hvis man vil være up to date mht. de nyeste spil.

Til skolebrug kan du næsten altid nøjes med de allerbilligste bærbare, til spil skal du bruge en fremtidssikret stationær, hvor du kan nøjes med at udskifte grafikkortet i flere år og stadig følge med :-)
Avatar billede Unknown3520 Nybegynder
23. marts 2013 - 22:07 #4
Hej Erik Tak for forslagene.

Jeg forstår godt, at det er nogle krævende spil, men jeg regner heller ikke med at køre dem på høje settings. Når det så er sagt hvilken en af bærbarene vil du anbefale på nær den sidste?

Jeg kommer sikkert til at bruge den i længere tid ad gangen hvilket sikkert vil gøre den meget varm. Derfor tænker jeg at den fra medion  må have en form for fordel da den ser lidt større ud end de to andre . (bedre plads til køling. Jeg er lidt bange for tynde bærbarer ;)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
24. marts 2013 - 11:11 #5
Jamen så er den fra Medion helt sikkert en mulighed, men er du hurtig, så er her en 17" som kun yder en anelse mindre, den har GTX 670m til under 6000 kr.

Så kan du vælge at udskifte den et års tid før du måske ellers ville med en mere kostbar.
http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/barbar-computer/QOSMIOX87014W/toshiba-qosmio-17-3-gamer-pc

GeForce GTX 670M Scorer ca. 1,977
GeForce GTX 670MX Scorer ca. 2,059

CPU i Medion er stærkere generelt, men der er ikke så stor forskel i spil.
Avatar billede Unknown3520 Nybegynder
24. marts 2013 - 11:29 #6
Niels nu var jeg lige blevet så forelsket i medion erazoren, men at spare 3000 kan jeg ikke sige fra for ;) endnu engang tak for hjælpen jeg tror jeg tager den fra elgiganten :).
Avatar billede Unknown3520 Nybegynder
24. marts 2013 - 11:29 #7
og hvordan er det så lige jeg giver point?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
24. marts 2013 - 15:47 #8
Jeg lægger et svar du kan give point og godkende.  :-)
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo

Det er helt sikkert en attraktiv pris.  :-)